2010. október 8., péntek

Saját halál*

„Nem volt nap, mikor ne képzeltem volna el az erőszakos halálomat, megöltek vagy megöltem magam, ám igen ritkán fordult meg a fejemben, hogy ne lennék egészséges, mert abban az általánosan elterjedt hiedelemben éltem, hogy a szorongás nem a test figyelmeztetése, hanem a lélek produkciója, s ezen úrrá lehet lenni.”
                                                                 
        *részlet Nádas Péter Saját Halál című művéből


A tűzfal szembe jött az utcán velem.
Rámehetett volna az egész életem.
Csendes nyári este, még szellő sem rebbent,
Madár dalolt ágon, méznél édesebben.

És akkor történt, hogy láttam jövőmet,
Láttam kút fenekén gyarló életemet.
Körbevettek falak, utat nem találtam,
Szűk udvaron ültem, már halálra vártam.

És a tűzfal csak jött, már fölém tornyosult,
Súlyos árnyékától az ég is elborult.
Eltűnt égről a Nap, kihunytak csillagok,
Elsápadt holdfény, madár elhallgatott.

Kemény marok fogta ökölre szívemet,
Mintha ki akarná facsarni éltemet.
Sötét lett a világ, és én csak zuhantam,
Zuhanásom célja pokolbeli katlan.

**

Mikor fölébredtem, már ágyban feküdtem.
Csövek, drótok lógtak mindenütt belőlem.
Csend volt a szobában, csak egy gép szuszogott,
Légzésemmel hangot egy ütemre adott.

25 megjegyzés:

  1. hát csak megtörtént...:))).....[Fabijoe - Tűzfal (Dream remix) ]...:))))

    VálaszTörlés
  2. Ez igen, nem ám az én tüzfalam:-))))))))

    VálaszTörlés
  3. A szembejövő tűzfal. Oct 8, '10 3:45 PM
    for Lufi's network
    SZEMBEJÖVŐ TŰZFAL!
    "Motto" Aki ismeri a betűket,
    Még nem biztos, hogy írni is tud!
    ( Lufi)
    Előhang:Lehet, hogy igaz, lehet, hogy nem.
    Az igazat, csak én ismerem!


    1. Barátaimmal a héten, lazitottunk.
    Hogy megvitassuk az élet sorát, és a nagypolitikát,
    Betértünk egy ívóba, szépen, ahogy meg van írva.

    Mindenki okos volt, és mondta a magáét.
    ha politikus lenne, hogy inná a kávét,
    Miként lenne becsületes, - de én se lennék üvegzsebes.!
    2. Amint fogyott a jó bor, és pálinka,
    egyre többször néztünk a pohár aljára.
    S nem csak oda, de a pincérlányra,
    annak formás tomporára.
    Hagytuk a nagy politikát, vizsgálgattuk a lány farát.
    3. Éjfél után nótázgatva, kijutottunk a szabadba.
    Haza kéne menni már, otthon nyugodt család vár!
    Elkezdtünk hát parolázni, férfi módon bucsuzkodni,
    ment a négy jóbarát, mindenki amerre lát.
    4. Engem sorsom, s fáradt lábam, ismeretlen helyre vitt.
    Ha van Isten, mért teszi ezt? Eltévedtem egy kicsit!
    Leültem egy parki padra, s ránéztem egy alagútra.
    Na, ha azon átmegyek, hamar otthon lehetek.
    5. Neki indultam vagy ötször, de mindig csak koppantam,
    Gyerek csiny volt, nem is kicsi, kapufát rajzolt a népség,
    alagút helyett a tűzfal jött felém, s a sötétség.
    Leültem a parki padra, búra hajtva fejemet,
    én se voltam vidámamabb, mint Fabidzsonál, egy szonett.

    Útóhang: Fabidzso barátom, most már belátom,
    Tölem pennád biz előhagyhatod, én ahhoz hozzá sem nyulok.
    Nehéz kereszt, ki tollat fog, s ír verseket,
    cipeld helyettem a súlyos terheket!


    Ezt a verset Németh István írta,
    s őt mindenki, csak Lufinak hívja.
    Szombathely. 2010. oktober 08.

    VálaszTörlés
  4. Csak azért tettem ide, hogy a nem contactjaim is láthassák a kettő közti külömbséget:-(((((((((

    VálaszTörlés
  5. Lufi, a versek nem versenyeznek egymással!
    Teljesen más a kettőtök témája, bár a "főszereplő" ugyanaz, de teljesen másképp értelmeztétek.
    Mindkettőhöz nagy elismerésem!

    VálaszTörlés
  6. Lényeg, hogy a meg van a "közeledő tűzfal"- ról az írás. Nekem kb 1 órába telt. Nehéz szülés volt..:-)))))))

    VálaszTörlés
  7. De megérte, nagyon is. Nekem nagy örömet szereztél vele, az biztos :)

    VálaszTörlés
  8. tényleg nem versenyezhet egymással két vers...ez más közvetlenebb,hétköznapi téma..tetszik..bele van csempészve
    némi erotika...:)))))

    VálaszTörlés
  9. Most elmegyek bulizni, esetleg hajnalban még visszanézek, attól függően, meddig tart. Kellemes klubéletet!

    VálaszTörlés
  10. Mesélek 1 storyt. Régen, mikor még rockzenekarban játszottam sok saját nótát irtunk, viszont a szöveggel mindig csak a baj volt. Kitaláltam, hogy nem írunk szöveget, hanem elénekeljük angolul:-))))) Akkor még nagyon kevessen ismerték a nyelvet. Egyszer egy srác odajött a buli végén, és megkérdezte, hogy az elhangzott dalok, melyik amerikai csapattól vannak, és hogy lehetne tölük lemezt, vagy kazettát szerezni.Na jól pofára estem, de azért kimagyaráztam magam, hogy egy Blue Angels Sisters Brothers nevű csapat dalai:-))) Más nem jutott eszembe, sztem azóta is keresi a lemezüket:-))))))))

    VálaszTörlés
  11. Infra, olvashattunk egy halálközeli élményt, egy illuminált állapotban lévő "félrelépést", az erotikus téma a tiéd :))) Lássuk a medvét :P

    Lufi, látom, Te minden helyzetből kivágod magad :D

    Fabijoe, remélem, jól fogod érezni magad! :)

    VálaszTörlés
  12. Lufi! Elismerésem!
    Nem tagadtad meg magad, hogy viccesen írtál.

    VálaszTörlés
  13. Ez jóóóóó! Nagy hóhányó vagy:-))

    VálaszTörlés
  14. Fabijoe jó szórakozást a versed még mindég szomorú de akkor is olvasom mert érdekel!:)
    Lufi,le a sapkával a versed előtt nem vagy semmi,akkor is kikanyarítottad.Vidám,tetszik:))
    Ami zene erről eszembe jut:
    http://www.youtube.com/watch?v=NEGFXPNP10M
    Ahogy mondtam hozom :))))

    VálaszTörlés
  15. Szia Lufi, igen tudom! Elbénáztam:))))

    VálaszTörlés
  16. Te, én mire megtanultam, ne tudd meg mit szenvedtem:-)

    VálaszTörlés
  17. De tudom,csak így szülinapi buli után fáradt az agyam:))))

    VálaszTörlés
  18. Talán Szombathelyen történt az eset :D, de azt hiszem, inkább másutt ;)
    Osztálykiránduláson voltunk, és estére - harmadik végén járhattunk, és bár nem voltunk tagozatosok, de azért harmadik éve tanítottak minket angolra - bementünk a "városba" egy szórakozóhelyre, ahol élő zenét játszott egy helyi zenekar az akkor futó(?) angol nyelvű számokból összeállítva. A zenére nem emlékszem, csak arra, hogy egyfolytában azon röhögtünk, hogy egy szót sem értettünk a csapat énekesének énekéből. Aztán a szünetben körbe ólálkodtuk egy kicsit a zenekart, szóba elegyedtünk velük, és belepislogtunk a kottáikba is. Kiderült, hogy nem csak mi nem értettük, amit énekelnek, az énekes sem érthette, hiszen az angol szöveget ő - nem tudván egy szót sem angolul - fonetikus átírásból kiejtés szerint próbálta bemagolni.
    A hülye sznob "pesti" gimnáziumi osztály a hátralévő másfél éven keresztül a kutyaütő bandán röhögött, ha az osztálykirándulás szóba került. ma, 35 év után is fölemlegette valaki az esetet, bár ő nem a "szövegkönyvet" említette meg, hanem azt, hogy amikor a rendezvény plakátján hibás helyesírással felírt angol szót átírtuk, a helybeli látogatók annyira felhúzták magukat, hogy meg akartak verni bennünket. Erre az epizódra valahogy már nem emlékeztem.
    De mégis, Lufi! Nem ti voltatok az a banda?

    VálaszTörlés
  19. Nagyon jó a történet és jó kérdés!!:))))

    VálaszTörlés
  20. Bizti nem rólunk szól a dolog, hisz kotta nem lehetett nálunk, mert azt soha nem is ismertük:-)))))))))

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.