2011. július 16., szombat

Kerti munka


Elfáradok a kaszálástól.
Nem vagyok már negyven.
Szuszogni is alig bírok
ebben a melegben.

Kora reggel attól féltem,
eső lesz belőle,
de bárhogy nézek az égre,
nem lelek felhőre.

Pedig árnyékot vet a fa,
fejemen kalap van,
de a hőség igen nagy ma:
árnyékban vagy hatvan

fok is lehet. Bár ez túlzás,
hogyha meggondolom,
úgyhogy inkább még pár húzás,
és pihenésre fogom.

Lassan a víz is elfogyott
minden üvegemből.
Patakokban le is csorog
most már a bőrömről.

Elég volt a munka mára!
Abba kéne hagyni,
mert mindennek van határa:
meg nem kell szakadni.

Egy darabot ma is mentem
előre a telken.
Nincsen oka senkinek sem,
hogy szememre vessen.

6 megjegyzés:

  1. Aranyos.Kösz.
    Nehogy megszakadj, fogd pihenőre :)))
    Én már napok óta ezt teszem, mert döglöm meg a hőségtől...

    VálaszTörlés
  2. Nem szokta a cigány a szántást??? :-))

    VálaszTörlés
  3. Lehet, hogy az sem, de én sem, az is biztos :-) Olyan izomlázam volt, tegnap, hogy még! Meg a tenyeremről is lejött egy kicsit a bőr, kezdtem egész fiatalosan érezni magam :-) Pont ott szedte le a bőrt a kasza, mint valamikor a nyújtó.

    VálaszTörlés
  4. Edzésnek jobb, mint a konditerem és még fizetni se kell érte.

    VálaszTörlés
  5. Szokatlanul hangulatos vers. Valami baj van? :))

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.