2013. szeptember 17., kedd

Megszokás

Megszoktam, hogy velem nem történik soha semmi.
Megszoktam, hogy szürkén élem le az életem.
Ha van hová, hát soha sincs senkivel elmenni,
megszoktam, hogy soha senki nem jön el velem.

Megszoktam, hogy bármit mondok, úgysem érti senki:
az igazság csak nagyon ritkán fölemelő.
Megszoktam: mindig nekem kell tűzvonalba menni,
s osztozásnál tiéd a kövérebb legelő.

Megszoktam, hogy én dolgozom, és másé a haszon,
és az adott szó csakis nekem kötelező.
Mindig én maradok fekve a Donnál a havon,
csontjaimat szántod be, ha olvad a mező.

Bár megszoktam, sosem szólok, hogy lelkem mi bántja,
de pörös szám többé én már be nem foghatom,
bármily nagyralátó is lehetne szívem álma,
mert a megszokást így egyszer végleg megszokom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.