2011. április 27., szerda

Grafománia


Én nem vagyok költő,
csak egy ócska grafomán vagyok:
az írás számomra mint a levegő:
írok, akkor is, amikor nincsen rá semmi ok.

A költő mindig igazat lódít,
és a valóság zsigerébe lát.
Én nem írom, csak a valódit,
és hozzá költött színes legendát.

Lehetne komoly mondandóm is nekem,
és súlyosak lehetnének a szavak,
akkor sem lenne megoldva életem,
és visszamaradna bennem a salak,

mi az igaz és való közti feszültségből származik,
mikor végbemegy a reakció:
az ember lelke majd' elkárhozik,
annyira vágyja azt, ami jó.

Én még nem nőttem föl, és nem is fogok,
legalábbis azt hiszem:
naphosszat mesék tején lógok;
fele már megsavanyodott idebenn.

Olvasom mások verseit:
"Nédd má', milyen érett költő!
Milyen szépen tudja szavait
rímbe és ritmusba szedni ő!"

Nekem soha nem lesz ily tehetségem,
csak kalapálok folyamatosan,
mindent, ami felötlik bennem,
és az agyamon átoson.

Ez nyilván nem költészet,
bármily szórakoztató,
- már úgy értem, magamnak -
mert nem vagyok olyan tahó,

hogy ilyen szómenést kényszerítsek másra,
akit általában nyilván nem is érdekel,
énbennem milyen gondolatok is járnak,
ha az írás lendülete ragad egyszer el.

Hiszen ha nem rezdül meg másban
egyáltalán valami húr,
hogyha olvassa írásom,
lehet bár kiváló az úr,

sok mindenben,
de nem lesz belőle költő soha.
Nem biztos, hogy a sors az emberhez
csak egyféle módon lehet mostoha.

9 megjegyzés:

  1. Ez egy kicsit túlzás. Mi a franc kéne, hogy végre legyen egy kis önbecsülésed. Csak egy picike.

    VálaszTörlés
  2. Én tudnék egy-két tippet.
    Mondjuk egy másik élet.

    VálaszTörlés
  3. Nem azon múlik az önbecsülés. Fejben kell rendet tenni.

    VálaszTörlés
  4. Nekem sokkal nagyobb rend van a fejemben, mint sok-sok ezer nyikhajnak ebben az országban valaha is lesz: Pontosan tudom, mi az, amit elértem bármily téren. Pontosan tudom, hogy mindazt amit bármilyen téren elértem, mennyire becsüli ma a társadalom. Pontosan tudom, hogy mi az, amit nem értem el. Pontosan tudom, hogy mi az, amit soha nem érek el, és mi az, amire bizonyos körülmények fennállása esetén van esélyem.
    Pontosan látom, hogyan >>szorítja, nyomja és fogja össze egyik dolog a másikát, és lesz mindenik determinált<<.
    Mi az, ami ebből a rendből hiányzik?
    Ja, hogy nem vagyok elégedett és keserű vagyok? Hát van ez így. Mindent nem lehet elérni, amire az embernek szüksége van: mindig sokkal több lesz az eszkimó, mint a fóka.

    VálaszTörlés
  5. Nem ugyanarról beszélünk. Önbecsülésed nem attól lesz, hogy küzdesz, de olyan mocsok világban élsz, hogy nem éred el amit akarsz. Attól lesz önbecsülésed, hogy Te megtettél mindent a cél érdekében. Csak sajnos nem rajtad múlt....

    VálaszTörlés
  6. Szerintem nem. Ha ugyanis "mindent" megtettem volna, akkor elértem volna minden lehetséges célt. "Nincsen lehetetlenség, csak tehetetlenség" Nekem ezt tanították. (Bár mindig is tojtam rá).

    VálaszTörlés
  7. Sok múlik a szerencsén. Tudod, jókor, jó helyen...

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.