2007. május 13., vasárnap

Besurranó tolvaj

Tegnapelőtt hajnalban besurranó tolvaj járt nálunk. Valamelyikünk nyitva felejtett egy a társasház körfolyosójára nyíló ablakot. A tolvaj hajnali fél öt körül jött be ezen az ablakon. Ahogy bejött a szobába, feleségem fölébredt, erre a tolvaj megriadt, és amerre jött, kimenekült. A fiam előszobában lógó zakójának belső zsebéből lenyúlta a pénztárcáját, benne kb ezer forinttal, a bankkártyájával és összes iratával. Persze a bankkártyát másnap reggel letiltottuk, még időben voltunk vele. A személyit bejelentettük a rendőrsáégen. Az anyagi kár ugyan bagatell, de az összes papír (egyetemi diákigazolvány, személyi és lakcím kártya, tb kártya egyebek) beszerzése egy csomó idő, és kellemetlenség.
Megkérdeztem a rendőrségen: Ha rajtakapom a tolvajt, és mondjuk a lányom másfélkezes kardjával úgy találom fejbecsapni, hogy megsérül, vagy ha a számszeríjjal torkon lövöm védekezésül, börtönbe kerülök.
A ház kapuját persze zárva tartjuk, de ez nem akadály. Én viszont nyáron sem alhatok nyitott ablaknál, mert a körfolyosóra néző összes ablakunkra mégsem szerelhetek nagyfeszültségű árammal töltött rácsot.
Mennyit is kap egy tolvaj, ha elfogják? Mennyit is kapok én, ha családomat, vagy az otthonomat védem?

9 megjegyzés:

  1. Jogos észrevétel. Erre csak egy sztereotip válasz lehet: hja, kérem, ilyen időket élünk. Ez van.
    Viszont egy akármilyen kisméretű blöki ugatással jelzi az illetéktelen behatolót. Javaslom.

    VálaszTörlés
  2. nekem nem jut eszembe semmi ötlet.
    csak egy közmondás Mátyásról...

    VálaszTörlés
  3. Erre nekem egy zsaru azt mondta ( több otthonunkat, irodánkat kirámolták már), kezébe kell adni egy kést, amivel megvágott engem sajnos a karomon, és én csak az életemet védtem. Bár tény egy baromság. A védekezés mértéke nem haladhatja meg a támadásét. Köszi. Neki pisztolya van, én meg legfeljebb lepkehálót használhatok?

    VálaszTörlés
  4. Sokszor tapasztalhatjuk, hogy a törvény ellen vétőknek jóval éberebben védik az emberi jogaikat, mint egy 'szürke normális' embernek.

    VálaszTörlés
  5. Sajnos hozzám is betörtek már, teljesen szétbarmolva a bejárati ajtót. Én ha rajtakaptam volna az biztos, hogy ott helyben végeztem volna vele. De ezt még most is képes lennék megtenni, ugyanis azóta a lányom valósággal retteg ha sötétedés után egyedül kell otthon tartózkodjon. Tehát a jelentős anyagi károk mellett jelentős kárt szenved a biztonság érzet is köszönhetően az elvetemült tolvaj bandáknak. Nekem továbbra is az az álláspontom, hogy az ember a saját értékeit védje meg bármi áron, ha van rá lehetősége. Minimum olyan sérülést okozzon a betörőnek, hogy fizikailag egy életre alkalmatlanná váljon a bűnözési magatartás folytatására. Sajnos az igazságszolgáltatás szégyenteljes teljesítményt nyújt ezen a szinten. A törvényt alkotók pedig nem igazán foglalkoznak a magántulajdon szentségével

    VálaszTörlés
  6. Szerintem igen: a sajátjukéval.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.