2021. október 31., vasárnap

Magas kultúrában mosdani

Amíg le nem szivárog hozzám a "magas kultúra",
én is saját szabályok szerint alkotok.
Mit nekem Biblia, Talmud vagy Tóra,
amíg fölöttem égnek csillagok.

Elég csak plafonra néznem szobámban,
fölötte égen, ha a Hold ragyog,
elveszem tegnapban, holnapban, a mában,
bizton tudom, hogy ember vagyok.

Én hagyom a "magas kultúrát" másra,
amikor tollat ragad a kezem,
mindenkit magammal viszek a padlásra,
aki jön velem, ha írással vétkezem.

Soraim kuszák, vagy mint a metronom,
verik a taktust gépiesen,
a gondolatok burjánzanak, mint karcinom
daganatok verseimben kéjesen.

Szivárogjon a "magas"-nak nevezett
nemzethy és a pátoszos!
Én ebben nem mosakszom. Ehelyett
maradok hibás, emberi és koszos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.