Tudjuk, hogy a mai kor emberére - kivált a nagy városokban lakókra - jellemző, hogy egyre kevesebb testmozgást végeznek. Ennek számos egészségügyi következménye van a légzőúti megbetegedésektől kezdve a szív- és érrendszeri betegségeken át a mozgásszerviekig sokféle rendellenesség kockázata megnő a mozgásszegény életmóddal. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy pár hét, és indul a strandszezon: itt az ideje tehát, hogy a téli henyélés során felszedett kilókat leadjuk. Ennek egyik módszere a Bajnai féle bokros csomag, míg a Budapesti Közlekedési Vállalat - úgy tűnik - más megközelítést alkalmaz.
Minden jel arra vall, hogy a BKV, nagyszerű, új egészségvédő programmal támogatja a kormány egészségvédő intézkedéseit. Ezt az új, altruista programot olyan önzetlen módon, minden hírverést nélkülözve indította, hogy semmilyen sajtóesemény nem előzte meg a program indítását, sőt a vállalat alkalmazottai is példás fegyelemről tettek tanubizonyságot, hiszen a program pontos céljairól, és elemeiről semmi nem szivárgott ki a mai napig.
Meg nem erősített forrás szerint a bérlettulajdonosok a személyszállítási szerződés mellé egy ideje futóbérletet is kapnak. A tömegközlekedési járatok a továbbiakban minden - vagy egyes kijelölt - vonalakon havonta egy-két alkalommal, előre nem látható időpontokban üzemzavart szimulálnak, lehetőleg a kora reggeli órákban, hogy az utazó közönségnek legalább néhány tagját sikerüljön rábírni a testmozgásra. Így történt ez egy hónapja is, és a mai napon is. A villamos szinte méterre az előző alkalommal egyező helyen szimulált üzemzavart, így nem volt vitás, ahhoz, hogy munkaidő kezdetére a munkahelyemre érjek, a már évezredek óta bevált módszerhez kellett folyamodni. Ez a módszer már azok az idők előtt is évezredek (évmilliók?) óta használatos volt, mielőtt elnevezték volna: még tervezve sem voltak a majdani apostolok, mikor az emberek (már amióta a Földön megjelentek) az ő majdani lovukat használták közlekedésre. Nem is híztak el!
A fenti következtetés helytállósága nyilvánvaló: Bizonyításához a matematikából ismert indirekt módszert alkalmazzuk, és feltételezzülk a tétel ellenkezőjét: Tegyük tehát fel, hogy a sorozatos meghibásodások nem előre tervezett, szándékos események. Ebből az következik, hogy
1., a Budapesti Közlekedési Vállalat járműállománya olyan mértékben leromlott műszakilag, hogy vonalanként minimum havi egy meghibásodással kell számolni statisztikai átlagban.
2., mindemellett a Budapesti Közlekedési Vállalat vezetője magasan tesz rá, hogy a közlekedés biztonság megőrzése érdekében - tekintetbe véve járműállománya leromlott műszaki helyzetét - napi szinten műszaki átvizsgálást végeztessen a forgalomba állított járműveken.
Mivel e két premissza külön-külön is képtelenség, együttesen pedig elképzelhetetlen, a leírt jelenségre nem marad más magyarázat, csak az általam a fentebbiekben vázolt. Qoud erat demonstrandum (Íme, ami bizonyítandó volt).
Ugyan egy kérdés még nyitva marad, de az én szellemi kapacitásom véges, ezért a BKV illetékesének válaszát várom: vajon ez az immár rendszeressé váló reggeli testmozgás használ-e annyit az egészségnek, mint amennyit a csúcsforgalomban araszolgató gépkocsik kipufogó gázainak belélegzése árt? Feltehetően a program bevezetése előtt e kérdést is megvizsgálta a Budapesti Közlekedési Vállalat méltán elismert szakgárdája, és a legközelebbi jegyellenőr-eligazítás után minden ellenőr részletekbe menő tájékoztatást fog tudni nyújtani a program egyes elemeinek egymásra épüléséről és a várható eredményről.
Hajrá BKV!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.