2010. december 7., kedd

Lottó ötös (bökvers)


Ezt kihúzták, cseszd meg!
Tudnám, hova tettem
azt a rothadt szelvényt!
Csak nem elvesztettem!?

Na, még csak az kéne!
Ezt az átok pechet!
Egy ilyen eset is
csakis velem eshet!

Pedig úgy figyeltem!
Pedig úgy vigyáztam!
Olyan jól eltettem,
hogy meg nem találtam!

Tudom pedig, hogy most
megütöttem, végre
mind az öt nyerő szám
a fejembe vésve

évtizedek óta
várja azt a napot,
amikor egyszer majd
jó nagyot aratok.

Csak meglesz a szelvény,
ha ésszel keresem,
addig is a jövőm
fogom, megtervezem.

Nem szórom el a pénzt
semmi butaságra:
felhasználom létem
megjobbítására.

Hogyan is tehetném
mindezt okosabban,
mint, a gyerekeket
támogatom jobban?

Na ez is megvolna.
Nem sok még a híja,
jut belőle nékünk
szép családi házra.

Erre is kellene,
no, meg még arra is,
irigyek nem vagyunk,
osztunk még másnak is.

Ami megmarad még,
hát majd befektetem,
dolgozzon az a pénz!
Fialjon csak nekem!

Egy kicsit lecsípünk
még a maradékból,
körbe járni kéne
a világot abból!

Na megvan a szelvény!
Nézzünk csak utána,
mennyit is hoz nekünk
mindez a konyhára!

Tessék? Hogy mi? Mi van?
Hisz ez lehetetlen!
Ilyen nem volt soha!
Elképzelhetetlen!

Tizenhárom ötös?!
Hatvankilenc négyes?!
Összesen ez annyi...
Hisz ez nevetséges!

Na, ez is megvolna!
Újra itt a reggel.
Megyek a melóba,
oszt haza a stekszszel.









14 megjegyzés:

  1. Bexarás, mennyi 4- es:-))))))))))

    VálaszTörlés
  2. ráadásul skandináv a szelvény...:)

    VálaszTörlés
  3. Bocs... én utójjára még az ántivilágba vettem lottószelvényt, amikor anyukám leküldött a sarokra a lottózó bódéba, ami az újságos mellett volt. Ha jól emlékszem, olyan 4 Ft 50 fillér körül volt a szelvény ára. Megkért osztán, hogy ixelnék be 5 számot mindhárom részén egyformán. Én becsuktam a szemem, és hétszer ráböktem a szelvényre egy golyós (bolond) toll hegyével. Hétszer, mert kettő mellé ment. Osztán az eltalált számok közül négyet beixeltem. Azér csak négyet, mert az egyiket kétszer találtam megbökni. Erre gondolomformán beixeltem egy ötödiket is, csak úgy, hogy az ikszek (regény cím) tkb egynletes eloszlásban legyenek a rácsozott pap -írlapon. Ezután feladtuk a szelvényt, majd megvártuk (mi mást tehettünk volna?) a pénteki (akkor volt) sorsolást.
    Nem nyert.
    Na most skandinávról már hallottam.
    Az egy félsziget, ahol a hetvenes években jó kis filmeket csináltak, olyan 18 éven felülieket. Meg van a skandináv keresztrejtvény, de annak apám a mestere, együltő helyében megfejt egy egész füzetre valót, még ha egy hetébe telik is.
    A skandináv lottóról ellenben nem tudok, mert nem nézem a retek klubot.

    VálaszTörlés
  4. Na jó, ez csak egy eset. Azt is elbénáztad akkor:-))

    VálaszTörlés
  5. mondom,hogy próbáld ki a skandit..:))))

    VálaszTörlés
  6. Mér? Ott nem ikszelni kell? (bár úgy émlik, már szelvény sincs talán, meg számítógépes nyilvántartás van, lehet, hogy elveszíteni sem tudnám már az öttalálatost, mer az adatbázisban még a cipőm mérete is benne van?)

    VálaszTörlés
  7. A hét találatos esélye 1/(35 alatt a 7)=1/((35*34*33*32*31*30*29)/(1*2*3*4*5*6*7))=1/6724520

    Azaz: 6724520 db szelvény kitöltése esetén biztosan van egy (és csak egy!) telitalálatos szelvényed. Bocs, most nem számolok utána, e mellett hány 6-os, 5-ös meg kisebb találatod lenne). Ha belegondolok, ez igen jó arány, mert ha Magyarország minden állampolgára venne egy skandináv lottó szelvényt, és mindenki másként töltené ki (ez lehetetlen, ezért azt mondom: minden lehetséges kombinációban legalább egyszer kitöltené), akkor minimum egy db telitalálatos lenne. Ez sokkal jobb esély, mellesleg, mint az 5-ös lottó a 90 számból. De ezen is baromi nagyot kaszálna a fogadó társaság, marhára megérné ez az üzélet nekik, még a nagy nyomdai költséggel együtt is.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.