2010. április 21., szerda

Az élő halott

("Szép a tavasz, szép a nyár is..."
József Attila)


Halott tetem vagyok, sok, sok éve már.
Szívem motorja is csak rugóra jár.
Ketyegve méri ki addig a perceket,
Míg meg nem érkezik, ki végre eltemet.

Éltem én is egykor, akár a többiek:
Hittem és reméltem, szerettem. Minek?
Naponta végigjárom megszokott köröm,
Létemből kiveszett már minden öröm.

Lelkem koporsója dögletes bűzt áraszt:
Nem várok a lányra, ki csókjával feltámaszt.
A forró napsugár is szürke, és hideg,

A fagyos téli szél arcom nem csípi meg.
>>Télre már csak ősz jön, őszre meg a tél,
Annak, ki életet csak másnak remél.<<

5 megjegyzés:

  1. Ugye ez nem az általános hangulatod?
    Mert, hogy nagyon, jó, de nagyon keményen depis.

    VálaszTörlés
  2. Borúúúús, de nagyon. Ugye, ettől azért jobb a kedved?
    Amúgy tetszik.

    VálaszTörlés
  3. Ha erre azt mondom, hogy "de", akkor baj van. Ha meg azt modnom, hogy "nem", akkor meg felvetődik a kérés: miért szinte csak ilyet írok?

    Szóval de. És nem.

    VálaszTörlés
  4. A József Attila idézet egy táncszóra is rímel:

    Szép a tavasz, szép a nyár,
    Szép, aki előttem jár!
    vagy:
    ...
    Szép, aki párjával jár!

    Mindkettő folytatódik még két soron.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.