2010. április 22., csütörtök

Biztosítókötél nélkül


Mondja sok "tanácsnokom", ha nem jó: menjek el:
Rövid a lét, hát élj, szeress! Mondom: Kit érdekel?
Tépelődöm mindhiába: úgysem ezt teszem,
És nem csak gyáva megszokás mondatja ezt velem:

Én nem hiszem, hogy létezik olyan parancsolat,
Mi életünk ítéli meg, s parancsot osztogat.
De gondolom, hogy létezik, mert kell, hogy így legyen,
Szeretet, mi túlmutat egy napnyi érdeken.

És nem hiszem, hogy cukrot oszt, vagy büntet majd egy kéz,
De: "Jóban, s rosszban", akkor is, ha jóból túl kevés.
Hogy mégis, miért kell élnem így, azt sajnos, nem tudom,
De így kell élnem, és, hogy így, azt bátran vállalom.

12 megjegyzés:

  1. Ennek lehetne a címe: Beletörődés
    Úgy tűnik, mintha minden nap csak a tépelődésről szólna,
    és minden nap végén belátnád, hogy így kell lennie, ez van.
    De ez csak az én meglátásom....

    VálaszTörlés
  2. Nagyon érzed a ritmust! Sok önjelölt költővel találkozom itt, akik azt sem tudják mi az...
    Neked nagyon megy! Látszik, hogy nem esik nehezedre tartani, nincsenek kínrímek...

    VálaszTörlés
  3. Én nem tartom magam költőnek, nincs is ilyen szándékom. Előbb-utóbb nyilván ez is elmarad, mint sok minden más is. De ezeken elég sokat javítok, próbálkozom, hogy valami formailag is összejöjjön. Ebben, például az első versszak túl sok "ezt"-et tartalmaz - a ritmus miatt, a harmadikban a "napnyi" nem megfelelő szó, de jobbat nem találtam, és a legszörnyűbb a 3 db "így" az utolsóban.
    Ennek a 12 sornak a papír alapú "kézirata" kb 30 módosítást tartalmaz, amiknek egy része így is csak kompromisszumos eredmény. Részben szórend csere, betoldás, kihúzás, szócsere,rag csere stb. Volt sor, amit háromszor írtam teljesen át.

    VálaszTörlés
  4. Joe, gondolod, hogy Petőfinek vagy Adynak elsőre sikerült minden???
    Jók a verseid, ne görcsölj egy-két szó miatt. A lényegen nem változtat: a mondanivalón, amit ki akarsz írni magadból.

    VálaszTörlés
  5. Úgy tűnik, jó a meglátásod, de miért ne lenne jó?

    VálaszTörlés
  6. Nyilván nem. A témák pedig valóban ugyanarról szólnak.

    VálaszTörlés
  7. Nekem is mindig ugyanarról szólnak az idézetek...na jó, néha másról.

    VálaszTörlés
  8. A költő, ne is tartsa magát annak egykönnyen...:))))
    Az utolsó sorban tényleg van egy kis "így" torlódás, de ez kicsit inkább vicces. Ettől könnyedebb lett, nem annyira depis.

    VálaszTörlés
  9. jo verseket irsz csak ne eroltesd. Nem kell javitgatni 30x tedd felre. Nem mindig jonnek egyforma gyorsasaggal a gondolatok van ugy hogy en is elkezdem es 4 sor utan felreteszem, de ha beindul tobbnyire par javitas utan kesz.Az mar az olvasotol fugg hogy mennyire lett jo.Talaltam egy nagyon jo verset ha erdekel benneteket olvassatok el
    http://domika1018.multiply.com/reviews/item/43
    En is feltoltok a sajatombol de en inkabb meseket irok.

    VálaszTörlés
  10. Elolvastam a linken található verset. A reakcióm itt találhatő:
    http://fabijoe.multiply.com/video/item/2/2 2:25 - nél.

    VálaszTörlés
  11. "A galyararabnak is azt igertek hogy eljo a szabadulas" ha maskor nem, hat akkor amikor meghal.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.