2010. április 7., szerda

Január

("Az éjjel hazafelé mentem,
  éreztem, bársony nesz inog...")


Kurva hideg van már így este.
A lányok, a fél feneket takaró szoknyákban
Melegebb éghajlatra húztak,
És a stricik is inkább
A lokálokban időznek.

Reccsen a jég a talpam alatt a járdán,
Hogy szaporázom lépteimet mielőbb hazaérni;
S a sarokban fekvő
Rongygomolyag megmoccan.

Hajnalra talán, holnapra, megint megfagynak páran:
Cigányok, zsidók is, meg más magyarok.
Így élünk Budapesten,
Kétezer és tíz januárban.

6 megjegyzés:

  1. A bevezetés utáni kontraszt a legjobb.:))

    VálaszTörlés
  2. Hát.... igen, kontraszt a javából...

    Bár az idézet valami csodás! Tudom József Attila.
    Megnéztem a gugliban *pirul*

    VálaszTörlés
  3. Az idézet utólag került elé. De a kontraszt az idézetben van eredetileg, ami pár sorral később így folytatódik: "háltak az utcán."

    VálaszTörlés
  4. Először jázminokról szól...

    Az éjjel hazafelé mentem,
    éreztem, bársony nesz inog,
    a szellőzködő, lágy melegben
    tapsikolnak a jázminok,

    :))

    VálaszTörlés
  5. Igaz, emlékezetből írtam, de idézni csak pontosan, úgyhogy javítom az estét éjjelre

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.