2010. április 13., kedd

Kisfiam

Mikor magához tért sérvműtétje után
Fölállt a kiságyban, én csak néztem bután.
Kitépte karjából az infúziót,
Rohant a fél osztály, volt nagy ribillió.

Hiába próbáltuk lefektetni szépen:
Üvöltött, hogy zengett két emelet mélyen.
Ez itt most nem tréfa, gondoltuk mindketten,
Kivettem az ágyból, a karomba vettem.

Mellemre borulva lassan megnyugodott,
Míg föl, s alá jártam, vállamon szuszogott.
Másfél órát, vagy tán többet is sétáltam
A folyosón, míg már sajgott mindkét lábam.

Hiába próbáltuk betenni az ágyba,
Biz' nem állt kötélnek, az a pici drága.
Az lett a sok séta eredménye végre,
Hogy hazavihettük saját felelősségre.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon jó vers, nem egy szokványos.
    Csak egy valami hibádzik: "Rohantak a fél osztály..."
    Szerintem ott csak a "rohant" elég...de ez csak az én véleményem.

    VálaszTörlés
  2. Persze. Ez véletlenül "szövegszerkesztőileg" maradt benne, nem vettem észre.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.