2011. december 9., péntek

Parancsra írni

Én nem tudok parancsra írni.
Arra én alkalmatlan vagyok.
Hogy leírjak valamit, mi tetszhet,
félnem kell: nem látok holnapot.

Vagy az kell, hogy figyelmem megfogja
egy dolog, ami reflektort kíván,
hogy az elmém végül versbe fonva
ragadja meg a lét egy pillanatát.

Én nem tudok parancsra verset írni,
bár ritka az "ihletett" állapot,
amikor nem lehet magammal bírni,
s bármit teszek: vers íródni fog.

Hogyha nincsen satu, ami szorítja
szívemet, és nem nő a fájdalom,
nem kell vers, ami felszabadítja
belőlem, mindazt, ami csak ócska lom.

Én nem tudok parancsra verset írni.
Ami így keletkezik, soha nem lesz jó.
Jobb nekem csak éji órán sírni,
kitárt ablakban, ha hull a hó,

hogy szívemet átjárja az érzés,
amit magamból csak írásban adok.
Hogyha múlik ez a vérzés,
verset írni már nem lesz semmi ok.

7 megjegyzés:

  1. Neked nem is kell parancsra írnod.. Én úgy gondolom, hogy elég termékeny költőcske vagy.. Az utókor, majd bacogatja a Lufit, hogy "költőcske" jelzővel látta el ezt a zsenit,de majd frankón lexarom a pokolból, mert arra már én is fenn leszek...:-)))

    VálaszTörlés
  2. Írjál légyszi egy karácsonyi verset! Lécci lécci:-)

    VálaszTörlés
  3. Ha a Karácsonyt versbe szedhetném

    Ha én egyszer lennék költő,
    szép Karácsonyt versbe öltő,
    rímbe hajlítanám a fát,
    ritmusba a fenyő ágát.

    Lobogna versemben gyertya,
    színes rím csillogna rajta.
    Esteledvén fölfénylene
    minden írott szava benne.

    Szeretet szólna a dalban,
    amit a fára aggattam.
    Öröm hírt mondana néked:
    kis Jézus e világé lett.

    Hírem boldogságot hozna,
    senkinek sem lenne gondja.
    A szívekbe béke szállna,
    áldás járna minden házba.

    Ha megadná mindezt versem,
    kimondom kereken nyersen:
    nem törődnék soha mással,
    csak Karácsony-vers írással.

    Kizárólag a Te kérésedre.

    VálaszTörlés
  4. Én meg, köszönöm a karácsonyi verset, nagyon aranyos lett. Hej, ha egyszer nekem is ajánlana valamiféle költő egy verset...!! - azért az nem semmi.

    VálaszTörlés
  5. :-))))) Na ugye, hogy megy ez "parancsszóra" is:-))
    Szép verset kreáltál és köszönöm!

    VálaszTörlés
  6. Lufikám! A megfelelő költő(nő)t kell megtalálni hozzá.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.