2012. február 20., hétfő

Ehess, ihass, alhass!

Úgy gondoltuk, hogy az étel alapvető jog.
Mégis: tudjuk, van sok ember, aki nyomorog.
A nyomoron nem azt értem, hogy nincs kaviár,
hanem, hogy egy marék rizs sem kerül, ami "jár".

Tudjuk, hogy a tiszta víz az élethez kell.
Mégis tiszta víz nélkül él millió ember.
Bár akváriumban vízben úszik
otthon a hal,
mégis él sok ember, aki holnap szomjan hal.

Világszerte sok az, aki fedél nélkül él.
Nálunk is megfagynak páran, hogyha jön a tél.
A kapualj decemberben nagyon hideg hely,
ezen nem sokat segíthet egy-egy liter tej.

Azt hittem, a szerelem is alapvető jog.
Ma már tudom, nincs ilyen, és boldog sem vagyok.
Hogyha kívülről szemlélem saját életem,
nem is látszik, hogy mennyire hiányzik nekem.

Segíteni a világon nagyszerű dolog.
Sok ember él, akinek szíve ezért dobog.
De a világ minden baja mind semmi nekem,
ha a kedvesem kedvemre nem ölelhetem.

1 megjegyzés:

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.