2015. szeptember 7., hétfő

Dzsinn a sörben

Kipattintottam egy söröskupakot.
Nem csak sörrel volt az üveg tele,
valami szellem költözött bele.
Ahogyan kiszabadult, rám ugatott.

Miféle dzsinn lehet az üveges sörben,
amelyik ugatva köszöni meg,
hogy végre már nem ott belül liheg
keringve a sörösüvegben körben?

Talán megkérdezhette volna, mi az,
amit értem cserébe megtehet:
kinyitottam neki az üveget!
És erre csak rám ugat ez a pimasz!

Hej te, dzsinn! Én most azt mondom teneked,
ha így kiterjedsz, megritkulsz nagyon.
Hiába ugatsz, ezt nem hagyhatom:
menj vissza, rád zárom az üvegedet!

Oldódj vissza a sörbe majd szépen,
mert buborék nélkül nem jó a sör;
ha úgy iszom, engem majd meggyötör,
így meg jól jársz: nem ritkulsz meg egészen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.