2015. szeptember 22., kedd

Róka az égben

Induljunk el, menni kell,
vár itthon a hat gyerek,
avarban osonva csendben:
mind a hatan éhesek.

Róka réten, erdőszélen.
"Zsákmányillat, szállj nekem!"

Csukott szemmel, orr vezérel,
fenyőtüske-, falevél-,
Zsákmányillat orrba jut el.
Róka mezőn sose fél.

Róka réten, erdőszélen.
"Avarillat szállj nekem!"

"Szögesdrót, ha utam állja,
átbújok alatta én.
Tyúk, kacsa csak jöttöm várja:
én vagyok a fess legény!"

Róka réten, tanyaszélen.
"Csak a csapdát figyelem."

Tiszta tér lett, ahol tegnap
csupa bozót volt a táj.
Róka figyelj, mert itt elkap
aki puskájával jár!

Róka réten, erdőszélen,
aknamezőn védtelen.

Óvatosan szedd a lábad!
Ha hozzáérsz, felrepülsz!
És a róka föl nem támad,
hogyha egy aknára ülsz!

Róka égben, csupa vérben
bundarongyban szállj nekem!
Hat kölyök vár a fészekben,
mind a hatan éhesen.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.