2011. november 4., péntek

Gyermek-álmok


Lent, a puszta padlón hasaltam,
és a vonat robogott el fejem előtt.
Nadrágom gyűröttre vasaltam;
minden nevelés mondott így csütörtököt.

A kis vonat csak futott körbe,
mint a mutató, fenn, az óra számlapon.
Nem néztem időt, vagy tükörbe!
Ha tehettem volna, soha ott nem hagyom.

Sínem szeszélyesen kanyargott, a görbe
széklábak erdején vitt útja,
óriások lábai között. Időmnek
nem volt még jövője, sem múltja:

Csak trafót, váltókat állítgattam, egyre
vezérelve kocsi-sorsokat,
míg délből délután lett, majd jött az este,
s én álmodtam gyermek-álmokat.

21 megjegyzés:

  1. Jó néha visszamenni a szép emlékek közé.:)

    VálaszTörlés
  2. Gondoltam.:)
    Ahhoz képest, hogy nem volt, egész "átéléssel" írtál róla.

    VálaszTörlés
  3. Ezért szeretem a verseit :-)
    Mert mindent elhiszek (és átélek), amit leír :-)

    VálaszTörlés
  4. Én is mindig azt hiszem, hogy róla szól, pedig
    néhányszor már koppantam.:))

    VálaszTörlés
  5. Vagy csak ködösítek... Legalábbis igyekszem úgy hazudni, hogy igaz legyen, és úgy igazat írni, hogy hazudok.

    VálaszTörlés
  6. Nekem sokkal jobban tetszenek az őszinte, igaz versek.
    Ha az utókor olvassa majd a verseidet, nem fogja tudni senki megmondani,
    hogy milyen ember voltál, hogy gondolkodtál, mit vallottál, mert mindig
    megírod az ellenkezőjét is.:)

    VálaszTörlés
  7. Nem tartok tőle, két okból: nem lesz olyan utókor, amelyik pont ezekre lenne kíváncsi.
    A másik: szinte mindig őszintén írok, akkor is igazat, ha nem a valódit. Azért írom csak, hogy szinte, mert nem vagyok hajlandó végignézni az eddig megírtakat, hogy van-e közöttük véletlenül hazugság. Szerintem nincs. Még ködösítés sem nagyon, csak az itt kalapálgatott "hozzászólásaimban".

    VálaszTörlés
  8. Azt érezni, hogy őszinte érzéseket viszel bele a megírtakba..

    VálaszTörlés
  9. Sztem egy költőnek nem az a dolga, hogy csak az életét közvetítse le, mi hogyan mikor történt, hanem hogy az érzelmeket, az átélt és át nem élt élményeket jelenítse meg, beburkolva...
    És Joe ehhez remekül ért

    VálaszTörlés
  10. Igen, Mirjam, minden ember más és más :-)
    Mindannyian másként látjuk a dolgokat, ezért olyan színes a világ :-)

    VálaszTörlés
  11. ...és ezért nincs egyetértés sem, csak nagyon ritkán az emberek között...

    VálaszTörlés
  12. Persze, hogy minden ember más.

    VálaszTörlés
  13. A fiamnak volt kisvasútja, nekem nem...- kihasználtam, és sokat játszottam vele. Én is jól szórakoztam, és a mai napig megvan a dolog, vigyázok rá, hogy majd ha lesznek unokáim, velük is játszhassak..Tudod szerintem a szülők olyan játékot vesznek általában a gyermekeiknek, ami nekik nem adatott meg, és klasszul elszórakoznak vele, a gyerek meg már talán nincs is otthon:-))) Nekünk, ha kaptunk egy focit, arra nagyon vigyáztunk, és még fél év múlva is labda volt. A fiamnak van egy 20 éves focija...- ezen el lehet gondolkodni, sajnos... Mi, szerintem játszanánk, ha engednének a gyerekeink..- még most is, hisz mi nem erre a virtuális világra, hanem a grundra születtünk...

    VálaszTörlés
  14. Én rengeteget olvastam, és nagyon keveset fociztam. Botlábú voltam fociban.

    VálaszTörlés
  15. Én bal lábas egy helyi csapatban, center half, balszélső, majd eltiltottak a verseny szerű sportolástól egy évre sportszerűtlen játék miatt. Nem a labdát loptam el, és a meccset sem adtam el, csupán a bíró sporit rúgtam fenéken labdával egy számára helyes számomra vitatott döntés miatt. Meg kell vallanom a frankót, talán nem jár ide,- de neki volt igaza:-)))

    VálaszTörlés
  16. Nagy franc vagy te, Lufi, eddig is tudtam :-)

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.