2011. november 25., péntek

Ultimó


Nyertes betlim nem volt életemben:
elfogta a piros ultimó.
Máskor is csak bámultam leverten,
hogy a lapom olvad, mint a hó.

Hiába jött egy újabb leosztás,
nekem betlinél jobb nem jutott.
Mindig máshová ment a piros ász,
ahol aztán durchmarssal tarolt.

Sokan élnek betli lapra várva.
Többen vagyunk, mint ahány hetes.
Néha bizony az a kérdés járja,
hogy játszani tényleg érdemes?

Jó lenne, ha leosztaná egyszer
másképp is a kártyalapokat:
s adna egy ászt a Nagy Kártyamester,
mielőtt a talonba berak.

2 megjegyzés:

  1. Segítség!! Nem tudok ultizni , és ez súlyos dolog.

    VálaszTörlés
  2. Hát tanulj meg! Nem kell hozzá más, csak pénz (jó sok: a tíz fillérest régen kivonták a forgalomból, sőt, most már forintos alapon sem lehet játszani). Mellesleg én is csak apámtól tanultam, és csak a gyerekeimmel játszottam, akiket én tanítottam (kártyakönyvből), és akik aztán simán megvertek, miután megtanulták a szabályait :-)
    Pl. itt is van szabály:
    http://www.ultistars.hu/hasznalat/szabaly.php

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.