2012. szeptember 2., vasárnap

Egyre hamarabb fáradok



Egyre hamarabb fáradok. Bár a Nap süt fejem fölött,
és mégis, mintha századok állnának már hátam mögött.
Egyre jobban elfáradok. Elérni, azt hogyan lehet,
hogy ez a romló állapot ne győzze le a szívemet?

Hisz a nagyvilág ezer csodáját soha sem láttam még;
és hetven életet élve át, rá az sem lenne elég.
Olyan sok dalt nem daloltam el, sok bort nem kóstolt a szám!
Olyan sok leányt át nem öleltem még szívből, igazán!

Van sok dolog, ami kézre vár, még bevégezetlenül,
és sok vers meg nem íródhat már, ha a vég még nem kerül!
De mit nekem a fáradtság, az éjjel, ha a Hold ragyog
az égen, amíg társaságban a kedvesemmel vagyok!

És mit számíthat a bú, a gond, amíg fent ragyog a Nap?
Amíg új dal zenghet lantomon, nem lesz, aki boldogabb!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.