2016. május 24., kedd

Nincsen fontosabb

                                Turi Tímea verse alá (Fontosabb dolgok, Jelenkor, 2015/10)

Amikor elmosogatok,
a csöpögtetőre teszem az edényt
és az evőeszközöket.
Nem teszem a szennyesláda tetejére a szennyest,
bár zavar, hogy néha szinte kifolyik belőle.
Ugyan este a földre szórom használt ruháimat,
de legkésőbb reggel, amikor fölkelek,
elrakom, kidobom őket.
Még főzni is szó nélkül főzök
három napon át akár,
ha nem vagy otthon,
elvégre valamikor fogadalmat tettünk egymásnak.
Nem vagyok beteg,
tíz évben kettőnél többször,
csak fáradok, és évtizedek óta
csak szobámban szöszmötölök,
csöndben vagyok, és csak az isten tudja,
kivel levelezem, milyen verseket, szövegeket írogatok,
kivel találkozom, ha hetente egyszer későig kimaradok.
Ez az én belső életem,
titkos, mert soha nem érdekelt.
Azt hiszem, nem zavar, mert ma sem érdekel.
Már engem sem.
Pedig még mindig nincs fontosabb dolog,
mint a szerelem.

2 megjegyzés:

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.