2011. január 3., hétfő

Miféle anyag?

2010. okt. 31.-2011. jan. 3.

"Hát miféle anyag vagyok én,

hogy pillantásod metsz, és alakít?"
                              József Attila


Ha neked fontosabb minden egyéb,
miért csodálkozol, ha nekem is az?
Ha semmi kérdésre válaszra nincs remény,
kit érdekel, ha szívem igaz?

Lehetnék férfiként, mint vídia, kemény,
rázhatnám vállamról a keservet le mind hamar.
Hát miféle anyagból vagyok gyúrva én,
hogy egy szavad is szívembe mar?

Mehetnék messze, új kalandra még,
ha más lennék, mint ami vagyok,
s, ha nem lenne fontosabb a hűség, és a fény,
mi néha még szemedben ragyog.





13 megjegyzés:

  1. Hát ezt most kérdezhettem volna én is! Miféle anyagból,talán agyagból?

    VálaszTörlés
  2. Néha kemény, néha törékeny,de jól formálható ha puha!:)

    VálaszTörlés
  3. Most miről beszélünk?????????:-)))))))))

    VálaszTörlés
  4. én nem mertem kérdezni mire gondol....:))))))

    VálaszTörlés
  5. Én a gyúrmára gondoltam:-)))))))))))

    VálaszTörlés
  6. vagy egy csokimikulás?...:)))))

    VálaszTörlés
  7. "Lehetnék férfiként, mint vídia, kemény,
    rázhatnám vállamról a keservet le mind hamar."

    És ember is lennél?

    VálaszTörlés
  8. Igen, az "arany középutat" kellene igen sok dologban megtalálni.
    Van, akinél - és aminél ez szelíden emelkedő hátság, máshol penge éles gerinc. Bocs,de ez ugrott be.

    Meg állandóan "Az elágazó utak kertje" (Borges) jár az eszemben napok óta.

    VálaszTörlés
  9. Szégyenlem, de kissé műveletlen vagyok...

    Erre gondolsz?
    http://hetiolvasmany.blogspot.com/2010/08/jorge-luis-borges-az-elagazo-osvenyek.html

    Az arany középút szerintem nagyon nehéz ügy.
    Van amiben muszáj keménynek lenni nőként is, és van, amiben pedig egy férfinak is muszáj lágyabbnak lennie.
    Nagy butaság az, hogy egy férfinek mindig erősnek és keménynek kell lennie. Sokszor ebbe pusztulnak bele idő előtt.
    Vannak kultúrák, ahol nem szégyen, és nem a gyengeség jele az, ha egy férfi nyílt színen sír. Sokkal boldogabbak is ezek a népek.

    VálaszTörlés
  10. Most én szégyellem magam: Végigolvastam, a szerző stimmel, a cím stimmel, a kert, amiről említés van benne, stimmel, de az egész novellára nem emlékszem. Utoljára vagy 30 éve olvastam a magyarul "Körkörös Romok"-ként megjelent Borges-novellagyűjteményt, és a végtelen könyvtárról szóló, meg ennek a címe maradt meg bennem. De alighanem erre :-)

    VálaszTörlés
  11. Én azért szégyenlem magam, mert nem olvastam. Csak kíváncsi voltam, hogy mi jár a fejedben :)
    Nem lettem vidámabb ettől az olvasmánytól...




    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.