2011. január 24., hétfő

Munkások


Kazánból ma nem süvít a gőz,
dob nem zúzza szét kezedet,
a szakács steril konyhában főz,
a váltót monitoron kezeled.

A vájár robotot küld a frontra,
hogyha nagy az omlásveszély,
s ha mégis berobban a tárna,
talán kimentenek, ne félj!

Billentyűket nyomkodsz naponta,
vagy traktort vezet a kezed,
a lényeg még nem változott meg soha:
te tartod fönn az életet.

Mit ér a szó, beszéd és politika,
ha nem dolgozik két kezed?
Munkás: a lényeg nem változott soha,
te tartod fönn az életet.

15 megjegyzés:

  1. Na ez az! És a munkától nincs idő pénzt keresni, hogy úgy éljünk, ahogy szeretnénk.

    VálaszTörlés
  2. Aki dolgozik sohasem ér rá pénzt keresni!:) Ez mindig is így volt!

    VálaszTörlés
  3. Na most az a helyzet, hogy a "rendszerváltáskor" az első dolog amit szétvertek, az a munkásosztály, és érdekképviseleti szervei. Sztem, magyar munkásoszályról nem beszélhetünk, mert gyakorlatilag nincs. Sajnos...:-(( Az, hogy a produktiv munkát képző alkalmazottak tartják el az országot, az biztos, és ők vannak a legrosszabbúl megfizetve, az is biztos. Tölük tudnak adót beszedni, az is biztos, de ők haláloznak el idejekorán, az is biztos.., még sorolhatnám.

    VálaszTörlés
  4. ...és nem lesz utánpótlás, az is biztos...és ezért nem lesz nyugdíjad, az is biztos...:-((

    VálaszTörlés
  5. Az egyébként sem lesz: ha kilépsz a magánnyugdíj pénztárból, akkor azért, mert nem gondoskodsz magadról, és mire nyugdíjba mész ez a társaság úgyis elkölti a nyugdíjakat az extra jövedelmek adókönnyítésére. Ha nem lépsz ki, akkor meg azért, mert a polgári kormány polgári voltának legfőbb mutatója, ahogyan a magántulajdont ellopja.

    VálaszTörlés
  6. Én meg állami alkalmazott vagyok, amikor leépítéssel fenyegetik az államigazgatást, és a nyilatkozat egyik példányát a munkáltatómnak kell átadnom.

    VálaszTörlés
  7. Lóláb az a faláb, Te! (Legalábbis patás a csuha alatt)

    VálaszTörlés
  8. Ajánlom figyelmedbe! és persze mindenki figyelmébe.
    Még nem késő, és ezt nem a munkáltatónak kell átadni:)

    http://vdsz.hu/hirek/szepen_gyulnek_a_jogfenntarto_nyilatkozatok_-_ha_kell_megyunk_strasbourgig_/

    A semminél mindenképpen jobb megoldás :)

    VálaszTörlés
  9. Igen, ezt a cégnél nálunk is körbeküldték. A mi szakszervezetünk (aminek nem vagyok tagja), és végre csinál valamit.

    VálaszTörlés
  10. A lóláb ki szokott lógni, de nem ciki. A faláb viszont az:-))

    VálaszTörlés
  11. Én is ki szoktam lógni a boltba ebédért... Akkor én vagyok a lóláb? De én nem a reverenda alól lógok ki!

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.