2011. január 6., csütörtök

Ötvennégy évesen


Ötvennégy éves leszek én.
Ez huszonkettővel több "csupán",
mint költőnk volt annak idején,
hogy meglepetés verte őt kupán.

Egy kávéházi asztalon
írta a híres verssorokat,
míg én egy zötyögő villamoson
keresgélem a szavakat.

Ötvennégy évem elrohant,
és igazán nem  panaszkodhatom,
mert munkám és kenyerem folyton van,
bár meg sem tollasodtam nagyon.

Ellenem nem védte senki sem
szablyát forgatva még szép hazám,
csöndben élem az életem,
nincs aki támadjon reám.

Nincs nekem akkora hübriszem,
hogy népemet nekem kell tanítani,
de, ha gondolataimban van értelem,
azokat bűn lenne nem elmondani.


32 megjegyzés:

  1. még a villamoson is a versek járnak a fejedbe?

    VálaszTörlés
  2. megnéztem a wikin,mi az a "hübrisz"

    VálaszTörlés
  3. Többnyire ott (a villamoson :-) ) írom őket (vagy estefelé. Vagy kora reggel, vagy késő éjjel, vagy ebédfőzés közben... Vagy semmi nem jut eszembe, csupán egy sorok, és gőzöm sincs hogy mit is kezdjek velük. :-)

    VálaszTörlés
  4. gyorsan le kell jegyezni,vagy diktafonra mondani...mert még valamikor jól jön.

    VálaszTörlés
  5. Istenekkel is dacoló gőg, az ember mértéktelen és bűnös önteltsége, mely elvakultságában (até) túlteszi magát az istenség által megszabott korlátokon, s ezért a Nemeszisz lesújt rá. A elképzelés (különösen az i. e. V. sz.-ig) a görög mondákban (pl. Tantalosz), a tragédiában és a világértelmezésben döntő szerepet játszott (a szerencse hirtelen változása és a türannoszok bukása). Az ókorban még a szerencsében való túlzott bizakodás is hübrisznek számított (Niobé- és Oidipusz-mítosz).

    VálaszTörlés
  6. Ezért hordok magamnál jegyzetfüzetet. :-)

    VálaszTörlés
  7. én pl. ha álmodok valamit akkor a reggeli kávé után fél óráig emléxem rá
    tisztán...de ha agyonütnének sem tudnám elmondani délután,vagy este...érdekes.

    VálaszTörlés
  8. Kivéve egy-két ritka esetet én is így vagyok vele: sőt, mikor felébredek is csak azt tudom, hogy az imént álmodtam valamit. Ilyenkor (az álomban) végzi az agy az információk tudattalan rendezését, azoknak az értelmi és érzelmi benyomásoknak a személyiséggé szervezését, amelyek nap közben érik az embert. (Akkor is csinálja, ha nem emlékszel rá egyáltalán, hogy álmodtál). Ha valaki álomtalanul alszik, - ritkán ez is előfordul - akkor fáradtan ébred. Ha kipihenten ébred, akkor is álmodott, ha nemcsak, hogy az álmára nem emlékszik, de arra sem, hogy álmodott volna.

    VálaszTörlés
  9. 'azokat bűn lenne nem elmondani.'
    Te verseidet is szívesen olvasom mint a József Attiláét!:)
    Nagyon tetszett ez a vers! Csak villamosozz sűrűn:)

    VálaszTörlés
  10. Na én nagyon örültem reggel mikor felébredtem hogy csak álmodtam.Mert még most is emléxem rá olyan rossz volt.:(
    De én is vagyok úgy hogy semmire sem emlékszem reggel pedig tudom hogy álmodtam.Én azt hiszem, vagyis valahol olvastam hogy attól függ hogy emlékszünk-e az álmunkra,hogy az alvás melyik szakaszában álmodtuk.Mert állítólag több szakasza van az álomnak is.

    VálaszTörlés
  11. Prózában vagyok jobban otthon, de a jó, tartalmas verseket szeretem. Sajnos , ha az ihlet csak villamoson jönne, bajban lennék, mert kis városunkban 1974-ben megszüntették. Az új szónak viszont örülök, mert olyan, mint a latin kifejezések is: egy szóban benne van egy halom szinoníma. Írj, amikor csak homlokon csókol a múzsa, szívesen olvasom a verseid!

    VálaszTörlés
  12. én mindig hajnalban álmodok...

    VálaszTörlés
  13. Én nem tudom mikor, ébredés előtt általában, minden éjjel és mindig szinesben. Néha haragszom is, ha fölébresztenek, mert olyan érdekes és kíváncsi vagyok a végére.

    VálaszTörlés
  14. én meg próbálom "megtervezni" de sosem sikerül mikor ott vagyok mondom magamban...ha álmodok bemegyek egy porcelán üzletbe,és szétverem....mindig csábít a kirakata.

    VálaszTörlés
  15. Pedig van irányított álmodás. Nekem már sikerült, visszatérő álomnál. Lehet, hogy már álmodtad is, csak reggelre elfelejtetted.
    Szeretem a porcelánt, nem törnél össze valami mást?

    VálaszTörlés
  16. A REM (Rapid Eye Movement) szakasz az álom szakasz. Onnan kapta a nevét, hogy amikor álmodik valaki, a lehúnyt szemhéja mögött a szemgolyója gyors mozgásokat végez, mintha össze-vissza pillantgatna a becsukott szemével. Ez az alvás során többször is megismétlődhet. Ha ez az utolsó a felébredés előtt, emlékszel rá. Ha nem fejeződik be: felébresztenek minden REM szakasz elején, majd hagyják, hogy tovább aludj, - tehát nem álmodhatsz - kimerülten ébredsz végül.

    VálaszTörlés
  17. Nem vagy egy kicsit brutál? :-)))

    VálaszTörlés
  18. Megyek aludni de ha valaki fel mer ébreszteni mielőtt végig álmodom!....Nem is tudom mi lesz!:)))
    Köszi Joe valami hasonlót olvastam!:)

    VálaszTörlés
  19. OK...akkor majd más üzletbe megyek...:)

    VálaszTörlés
  20. Tegnap ellopták álmomban a kocsinkat, remélem ma vissza hozzák:)))

    VálaszTörlés
  21. meg reméljük nem verik szét..:)

    VálaszTörlés
  22. Ja!:))
    És JOE ! Boldog Szülikét! ..... ha már 54 leszel!:))

    VálaszTörlés
  23. Nekem már nem is kell írnom az ötven négyről -mivel Joe már megírta.

    VálaszTörlés
  24. Picinyég (nem nagyon) még odébb van, de most jutott eszembe :-)

    VálaszTörlés
  25. Nekem is megírta három évre előre:)))) De majd akkor is megköszönöm!:))

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.