2016. március 19., szombat

A hetedik

Magam vagyok. Nem veled,
mégse hidd, hogy ellened!
Én vagyok a hetedik,
amíg időm letelik.

Hat másik volt belőlem,
volt, akit már kinőttem.     (Volt, akit már lelőttem.)
Míg betonba költöztem,
magam rímbe öltöztem.

Elém nem áll ellenség,
ők hátulról szeretnék.
Népem ingyen oktatom,
bár csak tollam koptatom.

Soha nem voltam tanár, 
még lehetek vén szamár,
de hitemet nem adom,    (Kockás ingem nem adom,
hogy enyém a hatalom.   mert enyém a hatalom.)

Előnyért nem fizettem,
és még bort sem vizeztem.
Szolgálatom folytatom, 
tisztességem nem adom.    

Jártam szerető után,
estem pofára bután,
de nem adom merengőmet,
inkább járom keringőmet.

Fölsírtam, amikor szültek,
néztem magamat őrültnek,
vitéz, tudós sem vagyok,
de hiszem: szívem ragyog.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.