2016. március 20., vasárnap

Vasárnapi csendes pihenő

Konyha, asztal, szekrény, ágy,
megváltozott mind nagyon.
Az emlék horzsol, és nem lágy.
Mi van, hogyha úgy hagyom?

Még soha nem volt panel
lakás, ahol éltem én.
A pizsamám nem flanel,
mégis meleg éj delén.

Mint doboz, a kis szoba.
Csönd. Nem hallik semmi zaj.
Miért vagyok úgy oda,
hogy szemembe hull a haj?

Zappa, hatvannyolc talán.
Akkor gyerek voltam én.
Visszhangzik szobám falán.
Mára már nincsen remény.

Fehér falak mindenütt.
Nyugtató a félhomály.
A délután ráfeküdt
a szívemre. Jaj, de fáj!

Messze már a hegy, liget,
lépcső, alján kis kapu.
Egyre gyorsabban üget
az idő velem. Ez tabu!

Várni: éjre jön az éj,
s nappalra is éj talán.
Az életben semmi kéj.
Mi áll majd a sors falán?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.