2013. január 27., vasárnap

Marci


Tizenöt éves elmúlt tavaly tavasszal,
és ma még pelenkázni kell.
Válla szélesebb enyémnél jó arasszal,
de egyedül nem mehet el.

Tizenöt éves koromban voltam,
amikor rám tört az első szerelem.
Jól tanultam akkor, sokat olvastam,
jó sportoló is voltam, azt hiszem.

Ő nem szeret olvasni. Tévét se néz,
és nem játszik számítógép programon.
Zenét hallgat néha, vagy csak heverész,
vár, hogy az idő elvigye a napot.

Folyékonyan még anyanyelvén sem beszélt,
Nem mondott még két összefüggő mondatot.
Hangszeren dallamot még soha sem zenélt,
Csak véletlenszerűen kalapálgatott.

Legboldogabb, amikor utazásra készül.
És mostanra már nem is kell, hogy fogja kezem.
Hosszú időbe telt, míg megtanulta végül,
ha nem fogom kezét, el úgysem veszíthetem.

Tizenöt éves is elmúlt már fél éve,
és még ma is pelenkázni kell.
Mi lesz vele? Ha majd ránk borul az éjjel,
hívására senki sem felel.


9 megjegyzés:

  1. Ez szomorú vers, én csak két és fél évig figyeltem éjjel nappal egy kissrác hivását, de még mindig vele álmodom.:-(

    VálaszTörlés
  2. Nekem is az, sajnos csak volt,19 éve meghalt...

    VálaszTörlés
  3. Mindkettőtökkel elbánt a sors.. Joe, Neked azért rossz, mert azzal a tudatttal kell élned, hogy Marci sose lesz önálló és egyszer magára marad. Lufi, Neked meg szörnyű lehetett elveszteni a saját gyerekedet.

    VálaszTörlés
  4. Mindkettőtöknek jobb sorsot kívánok: poldijoe

    VálaszTörlés
  5. kedves Fabijoe.. akár az én autista 15éves fiam.. a nagy dologhoz én is kellek, el nem engedhetem az utcán a kezét.. autó után nyúl, mintha pillangót fogna, s nincs már a popsijára-méretű hinta.. Sem parkban, sem fogyatékos helyen.. Kár hogy nincs 80 - 200 kg-t kibíró hinta..
    Sok erőr, egészséget Neked. ruscus

    VálaszTörlés
  6. Nektek is.
    A dolgok ismerősek, bár Marci már vagy 2-3 éve nem hintázik, és most már más arca felé sem nagyon nyúlkál az utcán :) Megtanulta, hogy nekem már nem fogja a kezem, úgy is jön mellettem a járdán. De fürdés után törülközni képtelen vagyok megtanítani :) És a gombok is megoldhatatlan problémát jelentenek, állandóan szakad hol az ing, hol a nadrág.
    De ő atípusos, azaz nem minden jellemző van meg nála, szerencsére. Így például, bár nem beszél, de szavakkal irányítható, és mindent jól meg is ért.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.