2012. március 6., kedd

Parlagon

 Jól tudom, hogy műveletlen szakbarbár vagyok,
hisz életemben sokáig nem volt soha semmi ok,
arra, hogy a kultúrából képezzem magam,
hogy ne legyen termőföldem ily haszontalan.

Lassan túljutott már Napom életem delén,
és nem csak azt kell látnom, hogy ki gazdag, vagy szegény.
Azt is fel kellene ismernem, amíg lehet,
hogy mi hozza ránk a társadalmi rettenetet.

A világon jobbítani csakis úgy lehet,
ha erőszakkal nem akarunk boldogítani embereket.
Úgy hiszem, ez kézenfekvő megközelítés,
de ideális állapothoz még nagyon kevés.

Jó lenne, ha leírhatnám, amit gondolok,
hogy az én receptem milyen egyszerű dolog.
De nem vagyok filozófus, vagy vallás alapító,
s nem lesz belőlem tribunus, sem néptanító.

Ezeken a dolgokon magamnak gondolkodom,
sokszor akkor is eszembe jutnak, amikor dolgozom.
De ráhagyom én másokra, hogy tömjék a fejed.
Elég, hogyha verseimnek ritmusát élvezed.

1 megjegyzés:

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.