2011. február 21., hétfő

Tévedtem, belátom



Tévedtem, hogy Tiédnél jobb világot hittem énekelni.
Nincsen nekem egy szál virágon kívül tarsolyomban semmi.
Szavam erőtelen:
nem zeng a puszta, vak világban széjjel.
Hiába szólnék; hasztalan:
marad csak mindenütt az éjjel.

Belátom, nem tudok másik Napot helyetted égre tenni,
és emberekbe sem tudok új életet lehelni.
Másoknak adni semmit sem tudok,
hiszen belőlem minden elfogyott, amit csak adhatok,
és szívem kőkemény, mint jégcsap:
végleg megfagyott.


17 megjegyzés:

  1. Már megint egy világvége-vers. Pedig kezdtél életre kelni.

    VálaszTörlés
  2. Mindig feladod!! Miért??,
    Az ember mindég ad magából,te a verseidet, amiket mi szeretünk!:-)
    Én a mosolyokat,amit már nem biztos hogy annyian szeretnek.:(

    VálaszTörlés
  3. Nem azért kel föl a Nap, mert a kakas kukorékol. (Ezt sajnos nem tudom pontosan, homályosan rémlik, valami Petőfi idézet kellene legyen).
    És nem azért nyugszik le este, mert megszólal a bagoly.

    VálaszTörlés
  4. A kakasnak nem szabad hinni. Nálunk éjjel 3-kor is kukorékolnak.

    VálaszTörlés
  5. Na látod! Nem ezt mondom? Nem azért kel föl a Nap. Sőt! Azért nem kel föl! :-)

    VálaszTörlés
  6. Kihez szól a vers?

    "Tévedtem, hogy Tiédnél jobb világot hittem énekelni."

    Úgy értem, kit szólítasz meg ebben a sorban?

    VálaszTörlés
  7. Ez itt függőben marad. Van egy előzmény, teljesen logikusan, az egy nagyon jó versem, az egyike a legjobbaknak. Abból kikövetkeztethető.

    VálaszTörlés
  8. Most ezt miért mondod?Lehet túlságosan földhöz ragadtam de ezt most nem értem.:(( Vagy nem is kell mindent érteni?:)

    VálaszTörlés
  9. Ezzel a verseddel a szívemből szóltál.

    VálaszTörlés
  10. Ezzel azt hiszem tisztában vagyok:)))

    VálaszTörlés
  11. Most már elárulhatnád, hogy kihez szól a vers...

    VálaszTörlés
  12. Nem azért van világ vége, mert ilyen versek íródnak, hanem azért íródnak ilyesmik, mert okuk van (nem hinném, hogy literálisan világ végét kell gondolni)

    VálaszTörlés
  13. Ott a link az "előzmény" szó alatt... Meg itt is.

    VálaszTörlés
  14. Ilyesmire gondoltam, most, hogy elolvastam az előzményt is.

    Mintha két erő harcolna érted,
    én ezt látom az írásaidban.

    VálaszTörlés
  15. A dolgot lehet úgy is fogalmazni, meg másképpen is, attól függően, ki hogyan látja a világot. Én másképpen látom. Ezek csak képek. Valójában csak közérthető (legalábbis Európában, magyar nyelvterületen közérthetőnek feltételezett) szimbólumok, amik nem is túl csavarosak (versnek meg nem is túl jók, sem alaktanilag, sem tematikailag, de ennyi telik).

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.