2011. október 29., szombat

Ki mondja?


Vad ázsiai sztyeppe istenei
teremtettek engemet.
Egy dallam vagy gondolat is
megtöri szívemet,
s az éjszakát
szilaj tánccal mulatom át,
veled.

Hátam roppan, hogyha megfutok,
hogy fordulva rád lövök,
s mikor a vadkan rám hörög,
agyarától új halált kapok.

Mint médeket a szittyák,
folyton szorítják
szívemet bús-nemes mondatok,
s ha boldog vagyok,
vagy tép a kín-agyar,
ma is csak régi, felejtett dalt fújok.
S én nem vagyok magyar?
Ki mondja rám?
Mutassa fel magát, hamar!

5 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen!Ezt a verset most én sem értem.:-(

    VálaszTörlés
  2. Nem értem - tényleg - mit lehet nem érteni. Számomra túlságosan is egyértelműnek tűnik Ady idézése.
    "Sima " magyarság-vers, bár igaz, sem témájában sem képeiben nem divatos, de hát én is ódivatú vagyok.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.