2010. június 12., szombat

Balatonalmádi télen


Járom a partot hangtalan,
Nézem a reggelt egymagam,
De szép
Az ég!

A jégmezőn most nincsen hó,
A napfelkelte csillogó:
Fehér
A jég.

Lassan fújni kezd a szél,
Rég múlt évekről beszél
Velem,
Nekem:

Csecsemővízért kútra fel
A szomszéd faluba mentem el:
Óra -
Oda.

A hátizsákban korcsolya,
Gyorsan siklanék majd haza
A tavon,
S havon?:

A jeget fedte hólepel,
Léket, rianást rejtve el:
Tömény
Veszély!

Az úton mentem hát haza,
Sötét volt már, mint éjszaka
A tavon:
Nagyon.

Támadt az úton förgeteg,
Jeges havat görgetett:
Felém,
Belém.
 
Tíz liter víz a hátamon,
Nyomta a zsák vállam nagyon:
Kemény
Legény.

Tapostam a havat eleget
Elértem aztán a meleget
Végre
Hétre.
 

6 megjegyzés:

  1. Nagyon jó! A legutólsó szó cseppet sántít, de így is jó.

    VálaszTörlés
  2. Megoldottam :)
    (Ráadásul kb. így is volt)

    VálaszTörlés
  3. Kösz, de én azért tudom, hogy már megint koppintottam :oops:
    "Világrészek csendesen..."
    vagy:
    "harminckét éves lettem én..."

    VálaszTörlés
  4. Az ám
    hazám.

    De a gondolatmenettel, ami átjött, még nem találkoztam. Így nekem eredeti.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.