2010. június 7., hétfő

Elhoz majd egy kis unokát


Elhoz majd egy kis unokát talán
Valamelyik gyermekem nekem,
Gyászhangon nem szól azután
Soha többé majd az énekem.

Pelenkázom újra szívesen a babát,
Etetem, vállamon büfögi majd a levegőt:
Megkímélem tőle, ha kell, a szorgos apát,
De a szívéből nem túrom ki őt!

Sétálok a parkban vele, tolom kocsiját,
Szívem dalol majd, ha rám nevet,
Ha hűvös lesz a szellő, adok rá meleg ruhát
Meg ne hűljön kis drágám nekem!

Majd egy barátnak be is mutat talán,
Ha nagyra nőtt, és még megérhetem:
Ez az öregember itt a nagyapám,
Nevet majd rám cinkosan, csibészesen.

2 megjegyzés:

  1. Hát igen, az unoka mindig örömet lop még a megcserzett szívekbe is :)

    "Nagyapa a meséid olyan szépek
    Mesélj nekem sokáig még, arra kérlek!
    És mondd, nagyapa, igazak a történetek?
    Kislányom, csak kitaláltam mindegyiket!

    Kitaláltad? De miért? Miért nem mesélsz nekem
    Igazat vagy valóságot?
    Nagyapa mondta: mert a valóság kegyetlen.

    Csak kitaláltam a meséket
    Hogy neked olyan jó legyen
    Ha arcodat nevetni látom
    Az jó nekem."

    VálaszTörlés
  2. Én is próbálom az igazat mondani, de annak is örülök, ha a valódit sikerül.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.