2010. július 7., szerda

Az öröm és boldogság teremtése


Valaha kezdetben, mikor nem volt élet,
Nem létezett semmi, mi bármit is érzett.
Amikor Világunk először elkészült,
A Teremtés bizony szürkére sikerült.

Nem is akart egyből működni a dolog.
Mit tesz a Teremtő? Egy darabig dohog:
"Hiába dolgoztam éjt nappallá téve,
Választottam eget és vizeket széjjel,

Hiába emeltem földet a tengerből,
Világom még mindig mentes az élettől!"
Gondolt az Úristen merészet és nagyot: ( - Morgott az Úristen s az asztalra csapott,Világához csipet boldogságot adott.           Aztán Világához boldogságot adott.)

Trükkje van ennek a boldogság-csipetnek:
Többet adtok másnak, több marad meg nektek.
Megszűnik létezni, ha mással nem osztod,
Elsorvad az benned, ha magadnak tartod.

Ettől a fűszertől felpezsdült a Világ:
Negyedik nap táján történt nagy változás:
Nyüzsgött az élet mind a levegő égben,
Erdőkben, vizekben, s odakint a réten.

Meglódult Teremtőnknek fantáziája,
Benépesült a Föld, lett nagy lakossága.
Kezdetektől fogva úgy van a világban:
Nő a boldogságod, ha növeled másban.

14 megjegyzés:

  1. Igen, ez a boldogságelmélet áll hozzám közel :-)))))
    Látom, alternatívát is hoztál. Én kombinálnám:
    "Morgott az Úristen s az asztalra csapott,
    Világához csipet boldogságot adott."

    VálaszTörlés
  2. Az a baj, hogy én egy másikban élek.

    VálaszTörlés
  3. "Nő a boldogságod, ha növeled másban." Ez így igaz. Jó adni valamit a másiknak, mert akkor mi is örülünk neki, ha ő örül.
    De így is lehet fordítani:
    " A szeretet az egyetlen olyan dolog, amelyik gyarapodásnak indul,
    ha tékozoljuk."

    VálaszTörlés
  4. Szó szerint - és gondolat szerint is így gondolom én is.
    (Csak azt nem értem, miért nem működik. Bár alighanem én lehetek az oka.)

    VálaszTörlés
  5. Először is megbékélsz magaddal, sőt! elkezdet szeretni önmagad. Aztán ebből osztogatsz másoknak is, és lám! máris boldognak érzed magad.

    VálaszTörlés
  6. Terméketlen talajba hiába vetsz magot :(

    VálaszTörlés
  7. Hogy szeresd önmagad, ha az nem szeret, akitől a leginkább "elvárnád"??

    VálaszTörlés
  8. Nem azért, Detty, de kösz a bátorítást! :-X

    VálaszTörlés
  9. Ez a realitás :)
    Ha hiszed, ha nem, tudom, mit érzel...

    VálaszTörlés
  10. És pont azt akartam érzékeltetni, hogy nem Te vagy a hibás. Nem múlik minden csak rajtunk!

    VálaszTörlés
  11. Először kell önmagad szeretni (valamilyen szinten, de nem önimádónak lenni!), aztán tudsz mást is.

    VálaszTörlés
  12. Talán inkább úgy van, hogyha önmagát elfogadja és szereti valaki, akkor tudja csak elhinni, hogy más is tudja szeretni...
    Attól, hogy önmagával nincs kibékülve valaki, még nagyon is szerethet mást...

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.