2010. július 6., kedd

Testamentum a boldogságról


Mikor a világot Isten teremtette,
Sok-sok boldogságot teremtett meg benne.
Jutott abból bőven Ádámnak, Évának,
Az Édenkert minden egyes állatának.

A Teremtés óta annak mennyisége
Semmit sem változott sok-sok ezer éve.
Az boldogság-összeg bizony nem változik,
Az emberek száma egyre sokasodik.

Kedves barátaim! Van, kit így nevezzek?
Boldogság-részemet szétosztom köztetek.
Úgysem tudom én azt felhasználni másra,
Csak magammal vinném majd a másvilágra.

22 megjegyzés:

  1. Ez nagyon szépre sikeredett. Akár Ady is írhatta volna.
    Egy valami sántikál: A 3.versszak első sora: "ha vagytok ilyenek".
    Olyan, mint ha a barát valami jelző, valami tulajdonság lenne.

    VálaszTörlés
  2. Ha léteznek ilyenek... azaz ilyen emberek, akik barátok, tehát ha a megszólítás nem üres halmaznak szól. Én nem érzem sántítónak, bár igaz, az "emberek" szó oda értendő utána.

    VálaszTörlés
  3. Nem a barát szó jelentésére gondoltam.
    De Te itt melléknévként használod a szót, ami főnév.

    VálaszTörlés
  4. Még nem győztél meg teljes egészében, bár hajlok rá :)

    Így egyértelműbb lenne:

    "Kedves barátim, ha vannak ily emberek,..."

    Ámbár, a fő gondodat :) ez sem oldja meg, hiszen valóban: én a "barátok" halmazát - ami ugyebár főnév, hiszen halmazt-fogalmat jelöl - minősítőként használom még így is, - azaz úgy utalok rá, mintha a halmazba tartozás - barátnak lenni - jelző lehetne - és ez kissé tényleg kacifántos.
    Olyan emberek, akik a barátok halmazába tartoznak.... ne neee... :)

    Szerintem így marad az egész, akár hibás, akár nem, mert újra kellene írni.

    VálaszTörlés
  5. Az a szó, hogy "ilyen", válasz arra a kérdőszóra, hogy "milyen".
    És az általában melléknévre kérdez rá.
    Rég tanultam már nyelvtant, de ez itt tényleg sántika.

    VálaszTörlés
  6. Igen jól formába öntötted a gondolatokat.
    Bár, én magam másként gondolom. Minél több az ember, annál több a lehetőség a boldogságra.

    VálaszTörlés
  7. Ez a következő vers témája lesz - ha sikerül megírnom :)

    VálaszTörlés
  8. Ez ugyan már "belemagyarázás", mert a szövegben persze nincs benne "explicit" módon, de az adakozás: "részemet szétosztom köztetek" önmagában is öröm forrása lehet :) Különben minek is osztanám szét?
    Tehát van egy belső ellentmondásunk a véges mennyiség és a forrás között :)
    Túlmagyarázom?

    VálaszTörlés
  9. Nekem is, azért találtam ki utólag :P

    VálaszTörlés
  10. Meggyőztél, kicsinyég változtattam tehát:
    "boldogság-összeg" lett az "összes boldogság"-ból (mintha csak összegyűjthető anyag, vagy számlálgatható vagyon lenne), illetve a "ha vannak ilyenek"-et sok kísérletezés és gondolkodás után kérdéssé alakítottam. A kérdés megszünteti a jelző-főnév problémát, és egyben magában foglalja a feltételes módot - hiszen kérdés -, és a feltételes mód fontos része a gondolatnak.

    VálaszTörlés
  11. Ha neked is tetszik, akkor már biztos, hogy nem rossz. ;)

    VálaszTörlés
  12. "ha neked is tetszik"....annyira kritikus lennék???

    VálaszTörlés
  13. Na tessék! Nekem meg a régi változatban tetszett az utolsó versszak.
    Hiába, Joe, nem lehet olyat alkotni, hogy mindenkinek egyformán tessen. Kinek a pap (bocs Kata), kinek a...

    VálaszTörlés
  14. Akkor nyilván rangsorolni kell valami alapján. Például aki korábban szólt hozzá? Magasabb a hangfekvése? Melegebb az avatarja színe? (Feltehetően) kisebb a cipője mérete? Egyéb javaslat?
    Magasabb számjeggyel kezdődik a személyi száma?
    Szerintem ezen kritériumok bármelyike, sőt mindegyike egyszerre is tökéletesen részrehajlás-mentes döntést alapoz meg legalábbis jelen szituációban :D

    VálaszTörlés
  15. Néhány javaslat még a teljesen objektív döntéshez:
    akinek több és hosszabb haja van, pár hónappal fiatalabb, kevesebb a súlya, több csacskaságot összehord :-)))))

    VálaszTörlés
  16. Látom, tapasztalt döntés előkészítővel van dolgom :)

    VálaszTörlés
  17. Mi van skacok? Engem fikáztok??? "magasabb a hangfekvése,...kisebb a cipőmérete....hosszabb a haja....kevesebb a súlya...." mintha valamiért szálka lennék a szemetekben. :-)))

    VálaszTörlés
  18. ʘ‿ʘ Én csak a felvetett alternatívák közötti döntés tényezőit soroltam, amelyek súlyozásával a optimális döntés hozható. Hidd el, ez családban is hasonlóan történik. Érvek minden oldalon vannak, valamilyen súlyozással kell őket figyelembe venni.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.