2010. július 22., csütörtök

Hübrisz


Szeretném végre versbe szedni,
mily boldog vagyok:
éjszakáim is fényesek,
akár, ha Nap ragyog.

Ha lenn, az uccán lépkedek,
megáll a forgalom,
a boldogságnak fénye úgy
átragyog arcomon.

Van gyermekem, van munkám, és
értelmes életem:
a boldogsághoz nékem nem
hiányzik semmi sem.

Sok jó barát, ha fölkeres,
elmondja bánatát,
mind boldogan megy tőlem el,
mert gondja messze száll.

Ismernek engem mindenütt,
a nevem fenn ragyog:
a teljesítményem dicséri,
s, ez nagyszerű dolog.

Bár helyzetem nem ingyen jár:
küzdöttem én, nagyon,
kettőnk között megvallhatom:
szerencsefi vagyok.

S, ha néhanap egy-egy király,
vagy elnök fölkeres,
rövid beszélgetés után
szívük már repes,

hisz boldogan távoznak el,
mert gondjuk elmúlt már:
népükre, ím a szebb jövő,
és prosperitás vár.

Csupán csak egy nem kérte még
segítségemet,
de nap-nap után várom már
a hívó üzenetet:

Megtanítom neki, hogyan
mentsen meg Titeket,
ezzel teszem boldoggá majd
az én Istenemet.

11 megjegyzés:

  1. Ez jó nagyon, de milyen apropóból?

    VálaszTörlés
  2. Az kell? Mármint apropo. Csak úgy leírtam a munkába menet az első pár versszakot, aztán kicsit még javítottam és befejeztem. Ennyi volt az apropo. Meg az utolsó versszak.

    VálaszTörlés
  3. Pedig azt hittem, edobtad a pesszimista énedet.
    Valahogy sejtettem, hogy csak "úgy" leírtad.

    VálaszTörlés
  4. Nekem ez "kissé" (nagyon) szatírikusan szól. Lehet, hogy nem jön át másnak, de ezért lett a címe hübrisz.

    VálaszTörlés
  5. Csak piszkálódásnak szántam. Nem gondoltam, hogy egy nap alatt
    ennyit változnál.

    VálaszTörlés
  6. Igazából nem vagyok ám annyira pesszimista. Csak a korábbi történésekből extrapolálok.

    VálaszTörlés
  7. Bár látnám, hogy nem vagy annyira pesszimista!
    De eddig nem ez jött le....

    VálaszTörlés
  8. Most is bízom benne, hogy a tavalyi 2 és fél hónap helyett egy hónap alatt is végzek a nyári programozási munkámmal, hiába kezdtem a főnökömet másfél hónappal előbb zargatni, mint tavaly.

    VálaszTörlés
  9. Joe! Egy Petőfi (Béla) veszett el benned! DE JÓÓÓ!!!

    VálaszTörlés
  10. Még az a szerencsétek hogy jól elveszett :) Azóta sem leli senki.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.