2010. július 20., kedd

Hajnali töprengés


Évek hosszú sora óta azon töröm fejem,
Csak magam okolhatom? Én basztam el az életem?
A kérdés bennem néhanap régóta fölmerül,
A választ még ma sem tudom, a megoldás elkerül.

Aktualitást az ad most a kérdésnek megint,
Egy barát írja levelében: véleménye ez neki is.
Kétségtelen, hogy életem - úgy élem meg - pocsék,
Bár lehetne sokkal ramatyabb is, mint tanultam nemrég.

Át kellene néznem talán eddigi életem,
Hol döntöttem rosszul én, ha volt valaha ilyen.
Alapvetően egy dolgot kell megnéznem nekem:
Amikor választani kellett: egyedüllét vagy szerelem?

Túl voltam pár csalódáson akkoriban én,
És remény sem volt látható sehol a Földtekén.
Próbálkoztam itt, meg ott, szóba is álltak velem,
De hosszú évek teltek el, és került a szerelem.

És egy napon, sok év után - magam sem hittem el -
Előttem állt egy lány, akinek én voltam az, ki kell.
Ez pecsételte meg sorsomat. Innen utam egyenes:
Máig és sírig vezet? Tépődni érdemes?

Miért volt, hogy tönkre ment e kapcsolat sok év után?
A válasz számomra érthető, ha nem nézem túl bután:
Az egész dologban akkor, ott fenntartásom volt nekem,
És fenntartásokkal, bizony, nincs igaz szerelem.

Évek múltak azóta el. Éltünk jó napokat,
De mostanára, azt hiszem, csak emlékük maradt.
Mindenféle új utakra téved az agyam,
De erősen érzem, hogy tévutak, és, hogy mindez hasztalan.

Ha tovább írom versemet, nem publikálhatom,
Mert innen már nem csak rólam szólna, de róla is, nagyon.
Takarja hát sűrű homály innen a folytatást:
Én mégsem írok meg ilyen sztorit; talán majd megírja más.

De azért jó lenne tudni, hogyan tegyem rendbe az életem,
Mert tíz-húsz év megint elrepül, és nem marad Semmi sem.


Egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy ez a vers kitehető-e, mind minőségét, mind témáját illetően. Ezért is van ide téve zártan.

34 megjegyzés:

  1. A vers nagyon jó. Tényleg egyre jobban írsz. De most intelek attól, hogy kitedd. Túl konkrét, de túl sejtelmes is. Tehát, ha nem akarod, hogy valamelyik lányod kínos kérdéseket zúdítson rád, akkor hagyd így. Bár Te döntesz, ez csak az én meglátásom.

    "Amikor választani kellett: egyedüllét vagy szerelem?"
    Na ez az, amiben én nem vagyok megalkuvó. Asszem ez a kulcsa mostanáig tartó magányomnak is. Én nem választok egy-már az elején- problémákkal teli, de érzésekben szegény kapcsolatot. Inkább egyedül. Olyan lehetne nekem is. Az egyiknek pl. most fizethetném a kölcsöneit és eltarthatnám. A másik meg állandóan csalna, mindenkivel akibe belebotlik. A harmadikhoz meg járhatnék a kórházba, mert megint a pszichiátrián feküdne a depressziójával......stb. Hát kösz, ilyenből nem kérek. Igaz, hogy jóban-rosszban, de ha az egyik oldalról csak jóban, a másikról meg csak rosszban, akkor ott be kell fejezni.

    Neked pedig még mindig azt mondom, hogy nincs itt a világ vége.
    Te egy kimagasló műveltségű ember vagy, akinek még ezen felül érzései is vannak. Vén trottyos sem vagy még. Találhatsz még valakit, akivel úgy szeretitek egymást, mint amire mindig is vágytál.
    Igaz, ahhoz életednek nemcsak a kellmetlenebbik feléről kéne lemondanod. Ide most passzol ez a mondás:
    „Semmit sem nyerhetünk, ha nem állunk készen arra, hogy mindent elveszítsünk.”
    (Gordon Dahlquist)

    VálaszTörlés
  2. igen. ebben hasonlítok a mániás depressziós beteghez :) : Hinta, palinta....

    VálaszTörlés
  3. Dehogy hasonlítasz! Az a pasi egyik prcről a másikra képes volt mélabús lenni, majd ugyanilyen gyorsasággal őrjöngő kölyökké válni.
    Te nem ilyen vagy.

    VálaszTörlés
  4. Én csak azért javasolnám h ne tedd ki, mert lenne, aki - elnézést a szóhasználatért, de vmi hasonlóra jelzőre emlékszem - "nyavalygásnak" ítélné. Pedig ez ennél jóval több...

    " Én basztam el az életem?" Szerintem egy élet sosincs elcseszve, míg tart. Minden egyes nap egy újabb lehetőség. Kata, te azt írod: "Találhatsz még valakit, akivel úgy szeretitek egymást, mint amire mindig is vágytál." Fabijoe-nak 5 gyermeke van, ezért ez nem ilyen egyszerű. Nem lehet hátat fordítani nekik csak úgy, pláne azoknak, akik nem bontották ki szárnyaikat, nem tudnak önállóan megélni.
    Tény, szerelem kell az ember életébe. Ha ez a házastárssal már végképp nem oldható meg, az ő beleegyezésével más társ után lehet nézni, aki elfogadja ezt a helyzetet. És biztos h akad ilyen. Már ha csak magamra gondolok is, h én is mit meg nem tenné egy szeretett férfiért, ha a kapcsolat oda-vissza ható. Mért írom azt h a feleség beleegyezésével? Eléállni, megkérdezni: Szeretsz még? Kellek még neked? Választól függőek a továbbiak. Mert ha nem, jöhet a köv. kérdés: És akkor hogyan gondoltad? Szeretet nélkül éljünk egymás mellett? Nekem szükségem van erre az érzésre. Kereshetem másnál, ha neked úgyis közömbös vok már? Támogatva a családot 100%-osan, nem kimondottan anyagiakra gondolok.

    Kata, látod, ezért is erősebb vagy tőlem. Ez a mondatod arcon pirított (erről még senkinek nem beszéltem, csak nektek, lássátok, én mennyire elbasztam az életem): "Az egyiknek pl. most fizethetném a kölcsöneit és eltarthatnám." Na én ezt teszem. Nem a kölcsönöket fizetem, de anyagilag támogatom a 3 évből 1 óta. És miért cserébe? A nagy semmiért. A találkozás elől mindig kitér, 3 év alatt nem is láttam. A szerelemért? Hogy adhatna? Gépen át? A mindennapi beszélgetésekért? Na igen, ezért, csak ezt kapom tőle. És mégis csinálom, mégis kitartok mellette. Lehet, megértem a diliházra??? Mert elhiszem minden felhozott érvét, kifogásait, és megbízom benne. Most hétvégén elmentem oda, ahol lakik. Tudjam, legalább az igaz volt e, amiket eddig mesélt magáról. És igaz volt, minden, mert még a pletyis szomszéd nénibe is tök véletlen botlottam bele, s olyanokat mondott, ami minden szavát igazolta.

    Kedveseim, higgyétek el, a ti sorsotok, helyzetetek sokkal jobb ennél. Nektek van remény, de én ebből nem tudok kiszállni.

    És pontosan mindezek miatt értem és értékelem ezt a verset, mert megértem az erőt, amiből született. És tisztelem a sorokat, ugyanezért. És irigyellek, hogy így meg tudod fogalmazni.

    "De azért jó lenne tudni, hogyan tegyem rendbe az életem,
    Mert tíz-húsz év megint elrepül, és nem marad Semmi sem."
    Ha már eljutottál ezen kérdés megfogalmazásához, már jó úton jársz :) Már csak a kulcsot kell megtalálnod, belehelyezni a zárba, kinyitni, a kilincset lehajtani, s átlépni a küszöbön. Nem állítom h könnyű minden egyes itt felsorolt metódus, de biztos vok abban, hogy ami túloldalt vár, az meghozza az áhított békét....

    VálaszTörlés
  5. A hangulatváltozások pedig teljesen érthetőek, mikor egyik nap ilyen, másik nap olyan vers születik. A külső hatások, a nap folyamán történtek, akár egy kedves vagy egy otromba emberi gesztus nagy befolyással vannak ránk. Ez mindnyájunknál így van, hol a fellegekben repülünk, hol a földön csúszunk csak előre. Rohadt nagy önkontroll kell ahhoz, h úgy alakítsuk magunk, hogy ne hasson ránk ennyire ingadozóan minden...

    VálaszTörlés
  6. Kis baj van itt, most jutott eszembe csak, ezért elnézést kell kérnem Katitól, de talán megbocsát. Ugyanis csak ma jutott eszembe, hogy másik barátom is van nekem, akivel ezeket a sorokat megoszthatom, és anélkül, hogy megkérdeztem volna, Kati válaszát is megosztottam Veled. De, ismétlem, remélem, megbocsát.

    VálaszTörlés
  7. Elnézést kérek...
    Ha akarod, törlöm a kommentet, és le is veheted a nevem innen, akkor már nem láthatom, mit írtok.
    Elárulni az itt olvasottakból senkinek semmit nem fogok, szavam adom.

    Mindenesetre köszönöm h elolvashattam a versed

    VálaszTörlés
  8. Detty, dehogyis! Én szerettem volna, ha Te is olvasod, és örülök, hogy megtetted, és kommentáltad. Mindössze én jártam el nem igazán fair módon, de, úgy gondolom, talán nem talál benne Kati kivetni valót. Tudod, igazán örülök, hogy barátomnak nevezhetlek Téged is.
    Van egy réges-régi sztorim, csak nem volt rá apropó, hogy bármelyikőtöknek is elmondjam:
    Nyolcadik osztályos voltam, és szerelmes egy osztálytársnőmbe, ami azután megszűnt, de a sztori szempontjából kulcs elem. Ugyanakkor valahogyan egy baráti - haveri társaság is alakult, két vagy három fiú meg egy-két lány csoportjából az osztályban, akik időnként összejöttünk trécselni. Igazán jól éreztem magam velük, ahogyan barátok között jól érzi magát az ember (gyerek). Ugye 14 évesek voltunk, fiúknál ez még a kiskamasz kor, lányoknál már másabb a helyzet. A lányok egyikéhez időnként följártam beszélgetni, az időt múlatni - és, minthogy egészen másba voltam szerelmes - valóban csak baráti célból, azt hiszem ő is pontosan tisztában volt vele, hiszen azt is tudta, kiért "epedezem".
    Azonban neki is volt udvarlója, aki igen rossz szemmel nézte, hogy én oda járok. Mai fejjel - talán - meg is értem a féltékenységét, mert az volt, bár mellette labdába sem rúghattam volna, hiszen vagy két évvel volt nálam - és az osztálytársnőmnél (barátomnál) is idősebb. Mikor harmadik alkalommal fejezte ki nemtetszését, elmaradtam. Így, egyszerűen. Nem mentem többé. A volt "barátnőm" sem hiányolt soha. Még meg is értettem, csak az nem ment a fejembe, miért is annyira nehéz elhinni a barátságot fiú és lány (férfi és nő) között?
    Na ja, lehetne közelebbi estekkel példálózni.

    VálaszTörlés
  9. Nincs titok előttetek. Dehogy haragszom. És minden szavamért vállalom a felelősséget, innentől ez nem probléma.

    Detty! Nehogy azt hidd, hogy nincs kiút!
    Igaz, erő kell hozzá. El kell kezdeni, megtenni az első lépést és menni fog. Csak a kezdet nehéz, és csak egyszer kell összeszedned magad. Ilyenkor gondolj a lányodra és meríts erőt belőle.

    VálaszTörlés
  10. Talán azért nem lehet a két ellenkező nem között elhinni a barátságot, mert genetikailag belénk van oltva az egymáshoz való vonzódás. Szerintem az "ilyen" barátságokban az egyik fél tuti többet érez a másik iránt (legyen az a fiú, legyen az a lány), de minthogy többet úgysem kaphat ennél, hát megalkuszik, beéri ennyivel...

    A lányomból? 6 éves. Mióta megszületett, sosem váltunk el egymástól, max. 1 napra. Most levitte az apja (mert mi ugye nem élünk együtt) a Balcsihoz. 5 napja nem láttam a gyerekem. Ma jöttek haza. És hová akart a gyerek menni (sms-ben vágta a fejemhez az apja)? Hozzájuk. Na ennyire kíváncsi rám a gyerek, ennyire meríthetek erőt belőle...

    VálaszTörlés
  11. Detty: most írod, max 1 napra váltatok el, a lányod pedig 6 éves, és most volt életében először hosszabb időre együtt az apjával, aki - akármilyen volt Veled valamikor - a lányáért - gondolom - most nem csak anyagilag, érzelmileg is sok mindent megtett, amit eddig nem tett - itt kifejezetten pozitív dolgokat tételezek föl. Hogyne szeretne a gyerek az apjával lenni, ez egészen természetes! Az pedig megint természetes, hogy ez Neked az adott esetben rosszul esik. Én - kibicnek könnyű - talán azt mondanám - ha sms, hát sms - ben - rendben, maradjon nálad még 2 (3?) napot, ekkorra és ekkorra hozd haza. Pont. A két - három napot meg eltölteném másként, valahogy. Persze, a kibicnek kívülről könnyű.

    VálaszTörlés
  12. Nem véletlenül váltunk el. A gyerek sokáig félt tőle. Ha hallotta h csengetnek, már bújt az asztal alá. Mert ő alapvetően egy idegbeteg, morózus, zord ember, aki nem értett soha a gyereke(k) nyelvén. Rengeteg munkámba került, hogy apa és lánya jóban legyenek.

    Sms? Azt írta, hivatalosan 1 hónapot kellene h nála töltsön a gyerek, örüljek h nem így van.

    Apu épp az imént mondta, én választottam ezt az embert, viselnem kell a keresztet, a következményeket.
    Hát igen...

    VálaszTörlés
  13. Tudok példát: nekem vannak barátaim, akik csak barátok.
    Úgy indult, úgy is maradt. Mindent megbeszélünk, együtt bulizunk, de amúgy semmi. Nálam létezik az a fajta barátság.

    VálaszTörlés
  14. Még kicsi és befolyásolhatja minden élmény, egyik percről a másikra.
    De Neked a világot jelenti. Ebből meríts erőt, ne a viselkedéséből.

    VálaszTörlés
  15. Az rendben, hogy Te választottad. De akkor nem ezt szeretted benne.
    Sőt, ezt nem is láttad-valósznűleg, a rózsaszín ködtől. Nem kellene még egyet beléd rúgni, ha egy kapcsolat tönkremegy, akkor az kettőn múlik.

    VálaszTörlés
  16. Mondjuk Te egy - nem lényegtelen - dolog vagy a következmények szempontjából, de apád is megértheti, hogy a gyerek igazán nem tehet semmiről.

    VálaszTörlés
  17. Igen Kata, azt hiszem, igazad van...

    Fabijoe, a következmények alatt nem a lányom értette, hanem azt, hogy a gyerek miatt mindig - valamilyen szinten - függésben leszek tőle, és el kell viselnem minden lépését, minden tettét, és nyelni kell, nehogy a kicsi igya meg a levét. A megszületésének mindenki nagyon örült, minden rokon imádja, természetesen anyáék is, akik mindig is vágytak egy kisunokára, és csak ez az egy van nekik. Pont őt sajnálják, hogy a rossz döntésem miatt ilyen sors jutott neki...

    VálaszTörlés
  18. Értem. És, sajnos, okosat nem tudok mit mondani, butaságot pedig nem szeretnék.

    VálaszTörlés
  19. Kati, évek óta a legjobb dolog, ami történt velem, hogy megismerhettelek. A második legjobb dolog - azt hiszem - , hogy Dettyt megismertem.
    Hozzá kell tegyem, sajnos. Persze nem az ismeretség a sajnos, hanem az, hogy ez a legjobb dolog, ami talán 2-3 - 5(?) éve, vagy a fene tudja, mennyi ideje történt velem.
    Úgy még egyszer átgondolva, azt hiszem, tényleg így van.
    Ez Kati oldalán a ma esti "igéről" jutott eszembe. Tulajdonképpen nem is olyan sötét világ, ha időnként ilyen nagyszerű dolgok is előfordulnak benne.

    VálaszTörlés
  20. Látod, ezt mondtam Neked! Az apró dolgoknak is örülni kell.
    És mindjárt szebbnek látod az életet.

    Köszönöm, hogy ezt írtad rólunk. Én is örülök, hogy megismertelek és a többieket is megismertem, akikkel itt esténként elmélkedünk és próbáljuk egymást támogatni.

    VálaszTörlés
  21. Ez a két versszak eredetileg egymástól függetlenül keletkezett, de egyiket sem tudom folytatni, és egybe is passzolnak valamennyire:

    Csodák

    Vannak csodák az életben,
    Nem tagadhatod,
    Csakhogy mindig másként jönnek,
    Mint ahogy várod.

    Évek óta a legjobb dolog,
    Mi történt velem,
    Hogy barátokra leltem én
    Fönt a Neten.

    VálaszTörlés
  22. Szerintem teljesen egybe passzolnak. Csak valami befejezés hiányzik. Majd egyszer eszedbe jut.

    VálaszTörlés
  23. Velem is történt ám valami jó dolog. A múltkor említettem, hogy majd beszámolok.
    Képzeld, új pozícióba kerültem. Ezentúl a gondnokságot vezetem. Ez már menedzseri státusz, habár olyan sokkal több pénzzel nem jár. Viszont megharcoltam érte és győztem! Az igazgató már odaígérte valakinek a posztot, de az interjú után megváltoztatta a véleményét, mert én szimpatikusabb voltam neki. Így kétszeres győzelem.
    Szóval én fogom felügyelni a kertészeket, a takarítókat, a recepciót, a postázót, az épület-karbantartásokat, meg minden szociális szolgáltatást. Részt kell vennem a rendezvények szervezésében és képviselni kell a céget külső rendezvényeken.
    A legtöbben azt mondták, hogy pont nekem való munka. Szerencsére a diri is így látta:-))

    VálaszTörlés
  24. Köszönöm!
    Tudod, az a legjobb az egészben, hogy saját magam vívtam ki és mégis sikerült. Eddig nem volt részem ekkora sikerben.

    VálaszTörlés
  25. Mi az, hogy mégis?! Azt hittem, a mi szereposztásunkban én vagyok a pesszimista :) A munkát meg ismerem: anyám vagy 20 évig ezt csinálta a Budapesti Történeti Múzeumban :) Előtte bölcsődei gondozónő volt ;)
    Határozott, szervező képes, irányítani tudó embernek való munka. Gondolom, pont Neked való. Vagy, ha még nem az lenne, akkor rövidesen az lesz :)

    VálaszTörlés
  26. Tudod, eddig majdnem minden befuccsolt nálam. És a sikertelenség elvette a kedvem az újabb próbálkozásoktól. (ez úgy mindenben, általánosan)
    Nem vagyok én hozzászokva a győzelemhez....

    VálaszTörlés
  27. Majd most megmutatod! Magadnak is, meg másoknak is.
    Szerencsére különbözők vagyunk: nekem ez a fajta munka sosem feküdt, én jobban szeretek magamban molyolni, konkrét feladaton dolgozni huzamosabb ideig azt megoldani. Rövid időszaktől eltekintve mindig is ilyesmit csináltam, most is.

    VálaszTörlés
  28. Nálunk is vannak jó hírek, remélem, nem kiabálom el. Az elmúlt 3 évben a feleségem minden kisérlete, hogy munkába álljon befuccsolt egy-két hét, vagy egy-másfél hónap után, hol ezért, hol azért.
    Most július eleje óta dolgozik gyermekfelügyelőként egy nevelőotthonban, és, bár mondogatja, milyen gondok vannak, de ezek most csak a napi munka jellegéből fakadó, napi, apró-cseprő ügyek. Igen bízom benne, hogy ez a munka már hosszabb időre szól.

    VálaszTörlés
  29. Bízzunk benne! Nemcsak az anyagiak miatt, hanem mert neki is kell valami új közeg, valami új élmények, amitől otthon is jobban érzi magát és ez végül kihathat kettőtök kapcsolatára.
    Szóval szüksége(tek) van rá.

    VálaszTörlés
  30. Azt hiszem, igen. Pontosan tudtam mindig is, hogy kulcskérdésekben soha nem értünk egyet. Hosszú éveken át mindig mindenben engedtem, mondván: nem olyan fontos a véleményem, hogy megérne egy összetűzést. Mára szinte mindenben ellentétes a véleményünk.
    Ma azzal jött haza, hogy végre a kiskorúak is büntethetők lesznek, már 14 éves kortól. Ha bűncselekményt követnek el, "elzárással" büntethetik őket. Csak annyit kérdeztem meg: és szavazati jogot is 14 éves kortól kapnak?
    Már meg is kaptam, hogy nem engem késelnek meg a nevelőintézetekben a kiskorúak, hanem a nevelő pedagógust. Értelmetlen minden vélemény csere. Ez egy aktuális példa csak, de ez 20 - 30 éve megy így. Hova tettem a fejem?! Pontosan tudom, hova tettem.

    "Hát rázd le magadról gondod, bajod, mint kutya a vizet!"

    VálaszTörlés
  31. Ez az Erő-re adott reagálásom, és azért itt, és nem pm-ben, hogy Detty is el tudja olvasni, ha akarja.

    Reggel azért érdemes fölkelni, hogy ne késsek el. Ennyi. Magyarországon a férfiak várható élettartama mostanság 65 év körül van. Ennyit már fél lábon is kibekkelek. Ha jól meggondolom, ez már nincs annyi idő, mint amilyen idős a legfiatalabb fiam. Ha azóta kibírtam így, akkor már csak kibírom még addig valahogy.
    Egyébként valóban, az átlagosnál is szarabbul érzem magam, megint, és ne haragudj(atok), kérlek, hogy megint Rád zúdítom. Ráadásul, azt mondják, ez nem is férfihoz méltó viselkedés, hiszen állítólag mamutra kéne vadászni, nem a barlangban nyavalyogni.
    De ma délelőtt megint nyilvánvalóvá vált, hogy az életben nem fogunk egyetérteni semmiben, és nekem meg elegem lett belőle, hogy továbbra is rá hagyjam, akár lényegtelen dolgokban is, had legyen igaza. Pedig hülyeség: Ki nem szarja le - gyakorlatban -, hogy azok a szerencsétlen, intézetbe dugott gyerekek 90%-ban kriminalizálódnak, és ezt ez az állat Orbán Viktor által összetrombitált, múlt századból vissza maradt hülye bagázs még majd meg is gyorsítja?

    Tudod baromi szép idézeteket szedegetsz össze, de képtelenség megfogadni őket, még akkor is, ha egyébként egyet is ért vele elméletileg az ember. Nagyon szépen hangzik elméletben, hogy nagy lépéssel (ugrással) kell átmenni a szakadékon, meg, hogy bármi megtörténhet, meg, hogy a lehetőségek száma végtelen. Ezekben lehet és kell is hinni, de, ahogyan harminc éve nem hagytam ott, amikor még nyugodtan megtehettem volna, most már nem tehetem, nem csak miatta, hanem a gyerekeim miatt sem. Hiába kellene egy nagy ugrás. Valójában nem is a szakadéktól tartok, vagy attól, mi várhat a túloldalon, hanem attól, hogy egész életem valamiféle tisztességen próbált alapulni egészen "mostanáig" (tavaszig, bocs), és most megint abban az utálatos kettős szorításban érzem magam, hogy vagy hű maradok a "tisztességemhez" - ha már csak ez maradt nekem - vagy azt is föladom: Tudod, amilyen hülye vagyok, komolyan vettem valamelyik múltkori leveledet és elkezdtem nézegetni valami társkereső honlapot kínomban.
    Minek? Ebből úgysem lesz kiút, magam miatt, elsősorban.
    Írogatom itt ezeket a szar rigmusokat, és kétségbe esek, ha nem találok ki valami újabb hülyeséget, mert megijedek, hogy már nem leszek érdekes számotokra sem.
    Aztán majd mehetek megint doomozni meg quakelni.
    Azt is mondják, a számítógép, az internet megöli az emberi kapcsolatokat. Nos az enyémeket nem tudta megölni, mert nem is voltak.
    Persze a múltkor már megkaptam Tőled a letolást, és ki is józanodtam tőle. Úgy látszik, csak eddig volt hatásos, pedig teljesen igazad volt. Nem kéne újra kezdenem. Én kormányoztam bele magamat a helyzetbe, úgy kell nekem.

    VálaszTörlés
  32. Köszönöm, hogy a beszélgetéseket nyíltan folytattátok, s így én is részese lehettem az életetek egy szakaszának...
    Kata, én is gratulálok Neked! Te most az élet lejtős útjain épp a felfelé vezetőn tartasz, remélem, mág hosszú az út, s a végén nem vár majd túl nagy lejtő, s ahhoz is erőt adnak majd a mostanában ért pozitív élmények. Erre is értettem én, h belevaló csaj vagy.
    Én inkább Fabijoe-ra hasonlítok: "jobban szeretek magamban molyolni, konkrét feladaton dolgozni huzamosabb ideig azt megoldani"
    Hát igen Joe, én megtettem azt a lépést, amit Te nem mertél 30 éve, és pontosan ugyanezen okok miatt mentünk szét mi is. Mert én elvesztettem egy babátnkat, és nekem az adott erőt, hogy márpedig én többet nem fogok tűrni, hallgatni, s elfogadni mindent, amit mond...
    Csakhogy azóta sem lett jobb. Esetleg a szabadságom van meg, de hát az sem teljes...
    Köszönöm, hogy jó dolognak tekinted h megismerhettük egymást, bár valamilyen formában olyan, mintha tükörbe néznél :)
    Azt hiszem ezért tudtalak mindig is megérteni téged, ami benned zajlik, mert pontosan ezeken megyek át én is.
    Nem csak a verseid miatt vagy érdekes!! Erre ne is gondolj, hanem a benned lakozó ember miatt, aki vagy. Érted? S aki egyszer már barát lett, az mindig az fog lenni. Bármi történjék, mindig érdeklődni fog a másik iránt, mindig őszintén kíváncsi lesz rá és hiányozni fog, ha nem beszélhet vele, ha nem tud róla hetekig. És akkor nyugszik meg, ha hallhat felőle.
    A versek "csak" hab a tortán.
    Az élethez, a boldogsághoz jogod van. És nem kell magadtól eldobnod. Ha akar jönni az éeltedbe, hát hadd jöjjön. ÍElég felelősségteljes vagy ahhoz, hogy ezt a gyerekek ne érezzék hátrányosnak, nem hinném, hogy ezt megsínylenék, mert eddig is fent tuidtad tartani az egyensúlyt, pedig évtizedek óta szenvedsz...

    VálaszTörlés
  33. Ma végigmentem az írásaimon, a virtus.hu-n tapasztalt dolgok kapcsán egy-két írásomat publikusról szűkebbre vettem. Így egy-két hét alatt eltűnnek a google kereső találataiból is.
    Semmi kedvem hozzá, hogy az ott tapasztaltak megismétlődjenek.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.