2013. december 18., szerda

Maat mérlegén

Kezével Maat mérlegét mutatja
Anubis, vezérlő szellemem.
Háttérben mozdulatlan atyja.
Horusz néz most csak szembe velem.

Thot baloldalt áll, tollával készen,
feljegyezni vallomásomat.
A serpenyőbe rögtön szívem lészen
helyezve, pehelytoll-ellensúly alatt.

Mérlegre tesz most Hórusz mindent,
ami csak volt, és régen elfutott,
Anubis méri meg a kincsem,
amellyel várnék még egy holnapot.

Ha Ib és Hati egyensúlyban vannak,
utam tovább könnyű, és csodás.
Maat mérlege lebillen? Annak
folyománya a végállomás.

Osíris átölel gyengéden,
ha az Írnok jelentése jó,
de én sodródtam csak e földi létben:
testemre már vár az éhes viziló.





2014. február 4.: Rendbe szedtem a szótagszámokat (annak, akinek ez fontos szempont):

Kezével Maat mérlegét mutatja
Anubis, vezérlő szellemem.
Háttérben ott áll mozdulatlan atyja.
Horusz néz most csak szembe velem.

Thot tőlem balra áll, tollával készen,
feljegyezni vallomásomat.
A serpenyőbe rögtön szívem lészen
helyezve toll-ellensúly alatt.

Mérlegre tesz most Hórusz isten mindent,
ami csak volt, s régen elfutott,
Anubis méri meg majd összes kincsem,
amellyel várnék még holnapot.

Ha Ib és Hati egyensúlyban vannak,
utam tovább könnyű, és csodás.
Maat mérlege majd lebillen? Annak
folyománya a végállomás.

Osíris karja átölel gyengéden,
ha az Írnok jelentése jó,
de én sodródtam csak e földi létben:
testemre már vár a viziló.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.