2011. szeptember 3., szombat

Átfolyó rendszerű gázbojler


Én azt hittem, hogy kormos lett a fúvóka, ami
miatt nem tudta az égőt belobbantani
az őrláng, mert a korom miatt az sem éghetett,
hiába adta a gyújtó a szikrát. A lemezeket
ezért lecsavaroztam a bojler elejéről: talán
ha ráfújok párat a fúvókára, ég a láng azután.

De, ahogy levettem az elejét, beláttam: tévedtem.
Hiába fújtam a port és kormot, a tüzet nem élesztettem
föl, ezért csak a hőérzékelő drótját húztam el
a láng útjából, hogy a szigetelést a tűz ne égesse fel.

A borítót az elejére visszaszereltem,
ennél többet - be kellett látnom - magam nem tehettem.
Ez az átfolyó rendszerű szerkezet számomra olyan összetett,
hogy nem vállaltam, állítani rajta pár szelepet.

Hát felvettem a telefont, és jó szokás szerint
rámondtam a rögzítőre üzenetem megint:
"Segítsen, az Istenért, holnap, vagy holnapután,
mert addig meleg víz nélkül marad az egész család!"



7 megjegyzés:

  1. Gyakorlatilag így látatlanban két hibája is lehet. Alacsony a víznyomás, vagy átszakadt a membrán. Eléggé elavult konstrukciók, és sokszor tisztitani, savazni kell a "kazán "részét. Héviz?:-)

    VálaszTörlés
  2. Az jó minöségü dolog, szerelőnek mutasd, ne barkácsolj...

    VálaszTörlés
  3. OK. Az történt.

    Egyébként vagy három évig, mikor ide költöztünk,
    volt nekünk egy rokokó szépségű öreg gázbojlerünk.
    Sárga réz csapja csillogott, és maga volt a csoda,
    csak meleg vizet nem adott, hiába volt minden praktika.

    Így aztán szegénynek napja egyszer leáldozott,
    mert elmentem a boltba venni egy modernebb monstrumot.
    Azóta már sok víz lefolyt nem csak az újabb gázbojleren,
    de azt a sárga réz csapos régi bojlert máig sem feledhetem.

    :-)



    VálaszTörlés
  4. Mert az olyan szép volt. én még emlékszem az un. fürdőhengerekre is. Azok voltak az igazi szépségek. Nem volt egyszerű a működésük, hiszen fával kellett belőle a hőenergiát előcsalogatni..

    VálaszTörlés
  5. Valami ilyesmi volt ott is, ahol én voltam gyerek, úgy 7 éves koromig. Emlékszem, abban a lakásban egy fa, vagy szén tüzelésű (de alighanem fa) bojler volt a fürdőszobában.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.