2011. szeptember 19., hétfő

Pánikbetegség


Miért, hogy néha átölelsz, ha máskor eltaszítasz?
A forró és jeges zuhanynak hasznában én már régen nem hiszek.
Miért emelsz magadhoz néha, hogyha máskor földre sújtasz?
Ezt a hullámvasutat már nem nagyon bírja tovább szívem.

Erőmnek lassanként végére járok,
de tartom még magam a várfokon.
Leszáll az éj, és én megint a démonokra várok,
miket nem kerget el varázslat,
űzheted magadban azt akármilyen fokon.

Miért is élek, e létre miért születtem
- magamtól folyton kérdezem -,
ha életemben boldog nem lehettem?
Persze: mindhiába. Nincs válasz semmi sem.

Nem is lehet, hisz életünknek célja
nincs, csak az, mit beleképzelünk,
s bár néhanapján talán dereng harmónia,
de általában külön nyekergetjük csak hamis hangszerünk.

Én nem tudom, még most sem azt, hogyan kell élnem.
Vagy jobb talán, hogy egyre jobban nem tudom.
Hiába mondja ész, hogy nem kell félnem,
sötét éjszakákon mégis elönt a borzalom;
hideg ráz, gyötör rettenet,
föl álmomból hajnalban riadok,

nincs éji nesz, se künn, se benn,
a hideg veríték hátamon le csöndesen csorog.

Én pontosan tudom, hogy hol rontottam el,
az életet, de ezt nekem végiggondolni sem szabad:
Hiába kérnék feloldozást magamtól. A semmi nem felel.
Úgy hiszem, csak halálomban leszek majd ismét szabad.

4 megjegyzés:

  1. Hogy pánikbetegség-e, vagy sem, nem tudhatom. Csak azt, hogy sok fájdalmat rejtenek a sorok. Úgy gondolom, ezek nagyon régi sebek, amikre nem lesz válasz talán sosem. A vers szép, csak megint nagyon szomorú...

    VálaszTörlés
  2. Mert minden napot ez hat át, minden napra ez nyomja rá a bélyegét. Jó lenne kitörni, felfedezni olyat, ami még a halál előtt szabaddá tesz, értelmet ad. Amíg ez ki nem derül....

    VálaszTörlés
  3. De persze hozhatnám a nagy mondásokat is:

    "Az élet tapasztalatszerzés, nem pedig az élet értelmén való töprengés."

    "Az élet értelmét nem keresni kell, hanem nekem kell értelmet adni az életnek."

    VálaszTörlés
  4. "Miért is élek, e létre miért születtem
    - magamtól folyton kérdezem"
    Erre a kérdésre nincs válasz Joe, ha Isten kizárjuk az életünkből.

    "Én pontosan tudom, hogy hol rontottam el,
    az életet, de ezt nekem végiggondolni sem szabad:
    Hiába kérnék feloldozást magamtól..."

    Mindenki elrontotta valahol, de örömhír, hogy van feloldozás.
    Még neked is.:)

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.