2011. szeptember 5., hétfő

Évszakok: Ősz: I. Hogy kiléptem ajtómon


Hogy kiléptem ajtómon ma reggel,
az ősz köszönt rám száraz levelekkel.
Magasan fenn éget még a Nap,
de a tél lehetne tőlem távolabb.

Száraz avart kergetett a szellő,
ez a nyár végi kis semmirekellő,
szívemben izzottak zsarátnokok,
elmúlt a nyár: nincs már hátra sok.

De most jön a munka derűs része,
hisz gyümölcstől roskadnak a fák,
és ha még nem vettem volna észre,
a kertben is nyílik ezer virág.

És, ha majd a virág is elhervadt,
s eljönnek a korai fagyok,
ígéretet egy új tavasz hoz majd,
számomra, mielőtt meghalok.

 

8 megjegyzés:

  1. Száraz avart kergetett a szellő,
    ez a nyár végi kis semmirekellő,
    szívemben izzottak zsarátnokok,
    elmúlt a nyár: nincs már hátra sok


    Nagyon szep .

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép, nagyon jó, nagyon tetszik! : )
    Köszönöm.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó verset költöttél ismét. A vége kicsit szomorkás, de szerintem nemcsak egy, hanem még sok-sok tavasz hoz újat Neked, Joe.

    VálaszTörlés
  4. Na ez az, valami szomorút majd minden versbe belecsempészel.
    Annyira azért ne"borulj el":-)

    VálaszTörlés
  5. Nem is bírtam a nyárral, pedig a tavasz után ugyebár előbb nyár jön (jött), csak azután az ősz.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.