2011. szeptember 3., szombat

Fa szállítás


Fát hordtam. Nem állítottam,

hogy ez bonyolult.
A szomszéd ház kertjéből hoztam,
míg bealkonyult.

Van nekem egy cserépkályhám,
fatüzelésű még,
írtam tavaly róla, ámbár,
csak a favágást említém.

Jól jött ezért, hogy a szomszéd háznak
kertes udvarán
kivágtak holmi korhadt fákat
valamelyik délután.

És, hogy a szállítási költségeket
megspórolja a ház,
felkínálta a nyesedéket
ha elvinném, talán.

Így, vagy harminc ezer forintot
nyertem a tűzifájukon én,
de hordtam a fát a szomszédból
egész hét végén könnyedén.

Hogy hogyan lesz ebből tűzifa,
azt ma még nem tudom,
mert a pincémben nincsen fűrészbak,
ahol vághatom.

A kisebbeket a kis fejszével
majd felhasogatom,
de a hosszabb ágakat fűrészelni kell,
ezt már előre is tudhatom.

A fatüzelésű kályha
egész jó városon,
mert kétszer is fűt, már, ha
jól meggondolom.

Egyszer befűt jól neked,
míg a fát felhasogatod,
de jól tartja a meleget,
ha egy téli estén bedurrantod.

Így aztán ameddig csak
az erőmet bírom,
ezt a szép kis cserépkályhámat
én fel nem adom.


Nem jól bírom a piát,
ez ismert dolog:
állandóan jár a szám,
hogyha két sört benyomok.

S, mert fahordás után megittunk kettőt
gyorsan ma délután,
hát most verseket írok a gép előtt
így jártatom a szám.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.