2016. augusztus 16., kedd

Ember, mint mások

Nem vagyok keresztény, nem vagyok zsidó.
Ember vagyok, aki semmire se jó.
Nem vagyok balos, nem vagyok jobbos.
Nem vagyok arany, és nem vagyok nagy fos.
Nem vagyok az, akinek gondolsz,
hogyha rólam sokat legombolsz.
Nem vagyok ökör, és nem vagyok szamár,
noha mindegyik voltam már.
Nem szeretsz, és nem vagyok szerető.
Hiányzik, mint tüdőből levegő.
Nem vagyok hal, hogy víz alatt éljek,
de szárnyalnék, mert nem vagyok féreg,
nem vagyok egyszarvú, nem vagyok sárkány,
és nem velem ébred a Sátán.
Nem vagyok angyal, és nem vagyok isten,
nem vagyok bűntelen: ily bűnöm nincsen.
Nem vagyok hívő és nem vagyok tagadó,
kenyéren élek, ha nem jut dagadó.
Nem vagyok ács, szemed hiába mereszted,
nem hordok nálad nehezebb keresztet.
Nem vagyok arab és nem vagyok zsidó,
de bármikor készülhet nekem is bitó.
Engem is megszaggathat csahos agyar,
vagyok, mint erre sok más ember: magyar.
Nem vagyok léha, gondom, mint tenger,
vagyok, mint mások, akár egy ember.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.