2011. augusztus 23., kedd

Nem döntöttem felőle: csak írok

"Eldöntöttem: márpedig ma nyolctól négyig író leszek!"
                                    Fehér Mária Melinda (poet.hu)

Én biz' nem döntöttem.
És író sem lettem.
Szavak hullnak fehér lapra
tőlem szárny-szegetten.

Szárnyal a gondolat,
gomolyog a fejben.
Alaktalan marad,
nagy csodákat sejtet.

Hálóval elkapnád:
íme, tovalebben.
Kalitkába zárnád,
csak ül elveszetten.

Szépnek látszik mindig,
míg meg nem formálod.
Alaktalan, amíg
verssé kalapálod.

Ügyetlen rímeid, mint a rozsdás vasak,
egymáson elcsúszva, sértőn csikorognak.
Ritmusa is biceg: mankóval sem járja
örömtáncát a vers: marad koldus-sánta.

Hiába is tenném, hiába akarnám,
nem repül a szellem. Nem szárnyal a pennám.
Nem ismerem módját a szép rímelésnek;
nem tanultam csínját költő-mesterségnek.

Ezért csak úgy írok,
mi eszembe ötlik,
ahogy, s mikor bírok:
majd hajnali ötig.


7 megjegyzés:

  1. Ezt elolvasom, mert valami fontos lehet, hogy kétszer is feltetted:-)))

    VálaszTörlés
  2. Ez tetszik, valakiéhez hasonlít, de mivel magyarórákra csak kényszerből jártam, hát nem tudom. Van olyan szakma, hogy "versíró és költő" ??? Szoba festő mázoló az igen, de szerintem 14 évesen azt se tudják precízen eldönteni, hogy arra ki alkalmas. Erre viszont születni kell, és szerintem neked peched volt, mert erre születtél. Lehettél volna sima lakatos, aztán nyugodtan élhetnél, de ez neked nem adatott meg. Monaná a Lufi: Basszus, rábactál!:-)))

    VálaszTörlés
  3. Mind a kétszer nagyon jó! Ismétlés a tudás anyja!:))

    VálaszTörlés
  4. asilufi wrote on Aug 23
    Hát, ez már csak egy gyenge másolat ahhoz képest amit a másikhoz írtam::-)))))))))))
    papkat wrote today at 10:23 AM
    Joe feledékeny vagy csak mellényúlt???
    No igen: mellényúltam, de nem tudom, minek, úgyhogy kétszer mentettem, ráadásul észre sem vettem.

    VálaszTörlés
  5. Minden emberi tevékenységnek van előzménye, amit tanulni lehet jó esetben. Van, amit hallomásból, látásból, innen -onnan szedett ismeretekből tanul meg az ember, van, aminek legalábbis az alapjait rendszerezve kapja. Ez utóbbi gyorsabb módszer (bár nem mindig elégséges).
    A kérdésre válaszolva: nem szakma: mesterség. Több írótól olvastam, hogy írni úgy kell, hogy minden nap le kell ülni az íróasztalhoz, ugyanabban az időben, és ugyanannyi ideig, és írni kell. Különben megette a fene, ha "ihletre" vár az ember; sohase készül el a kétezer oldalas nagyregénnyel. Van, aki szabályos napi penzummal dolgozik: mondjuk 20 oldal egy nap. Amíg nincs meg, tilos abbahagyni.
    Én egy időben megpróbáltam arra törekedni, hogy legyen meg minden nap egy vers, ha jó, ha rossz. De nem mindig megy :-)
    Úgy látszik, nekem ez még nem mesterségem, csak hobbym.

    VálaszTörlés
  6. én vagyok az illető, akitől a vers előtt idéztél, érdekes, hogy ezt csak most találtam meg. nem tudom, mennyire ihlettelek meg azzal a gondolattal, de örülök, ha egy kicsit is az hatott. :)

    VálaszTörlés
  7. Annyira, amennyit a ennek a versnek az első sora, illetve a címe mutat. Olvastam a verset, és arra gondoltam: én bizony nem döntöttem róla, hogy írni fogok, csak azt írtam, (ennek a versnek a keletkezésekor is), amin az agyam járt éppen.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.