2014. április 21., hétfő

Esőkabát nélkül

                    "Egy boldog férfin ragyog az esőkabát is."
                                                         Fekete Anna: Álmodozás


"Egy férfin, ha boldog,
az esőkabát is ragyog."
Régen volt, hogy tudtam, bizony:
én most boldog vagyok.
Esőkabát nem volt rajtam,
szeretkezni úgy nem lehet.
Bár a boldogságot táncban
még vízben is kifejeztem veled.

Rajtam most már minden szürke:
zakóm, szemem és a hajam,
nem is kerülhetek már zűrbe:
a fiatalság rég odavan.
Szél nem fújja hosszú hajam:
erősen megfogyatkozott,
aki volt, elment szótalan
aki maradt, megátkozott.

Esőkabátom nincs nekem.
Ha az eső megered,
az esernyőmet emelem,
alatta megyek tovább veled.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.