2010. november 23., kedd

A csavargó


Mikor három reklámszatyrát ülésre teszi,
és rongyos télikabátját megszellőzteti,
a kis kör, mi körötte volt, nagyobbra tágul,
egyik-másik finnyás utas majdnem elájul.

Félhangosan mormog ott egy szemüveges úr,
néha idegesen, kézzel a hajába túr.
Odébb egy hölgy haja helyén narancs pamaccsal
nyüstöli a párját halkan ilyen szavakkal:

"Valamit már tényleg tenni kéne ezekkel,
Béla! Otthonról az ember nem is mehet el.
Mindenhova odapiszkít, s milyen a szaga!
Ki kellene toloncolni még az éjszaka!"

Szürke, piszkos, nagy szakállát rázza hirtelen
a csavargó, feje búbját vakarja csendesen.
Háta mögött az ülésen kicsi gyermek ül,
édesanyja ölében mesében elmerül.

A szakállas nejlon szatyrába csak belenyúl,
hátrafordul, hirtelen minden elnémul.
Nagy celofán csomag piroslik a kezében,
mellé kötözve aranyág, szépen, rendesen.

Tudom, - szól az öreg -, egész évben jó voltál.
És, hogy mindig az is maradj, most találkoztál
velem és én neked adom ezt a csomagot,
de már megyek is tovább, mert várnak még mások.

Megnyomja a jelzőgombot a kapaszkodón,
a busz megáll és ő leszáll, nem hivalkodón.
Ajtó szisszen, indulunk, a kocsira csend száll:
nem egy angyal járt erre most: csak a Mikulás.


8 megjegyzés:

  1. Fordulatos....ahogy a csavargóból Mikulást csináltál.:)

    VálaszTörlés
  2. És még csak nem is én találtam ki. Az ötletet egy színielőadás egy jelenetéből loptam, de nem tudom, ki írta a jelenetet, majd megkérdem a lányomat.

    VálaszTörlés
  3. Érdekes történet, szép vers kerekedett belőle.

    VálaszTörlés
  4. Érdekes. Nem az a hagyományos télapó..

    VálaszTörlés
  5. Az elejirol a Ven cigany jutott eszembe .

    VálaszTörlés
  6. Kívánj tőle egy kertes házat! Hogy te milyen élhetetlen vagy!

    Ja, az egy másik mese...

    VálaszTörlés
  7. Utána kellett keresnem, olyan régen volt, hogy utoljára olvastam.
    Lehet, bár én csak igen távolról éreznék kapcsolatot köztük. Az első versszak jelenetét egyébként nem én: az élet írta, igazság szerint néhányszor már én is kénytelen voltam távolabb menni egy-egy "Mikulástól".

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.