2010. november 7., vasárnap

Nemzeti kapitalizmust ?


Herótom van a "nemzeti" jelzőtől.
Ha hallom, most már a hideg kiráz.
Mondjak le én is minden emberiről,
ha mindenkit elönt a "nemzeti" láz?

Higgyem el, hogy az a tőkés csoport,
amelyiknek pántlikás lett a szócsöve,
sokkal kevesebb profitot rabolt,
mint internacionalista ellenfele?

Attól vagyok én kevésbé magyar,
hogy utálom a sovinizmust,
és, hogy nem bánom, melyik agyar
hasít belém, hízlalván a kapitalizmust?

Ez világos, mint az egyszeregy:
Ha már úgyis szennyárba döglök bele,
miért ne legyen nekem mindegy,
hogy ami rám ereszti a lét,
az milyen tőkésnek a hátsó fele?
Lassan itt lenne megint az ideje
jól megfenni a kasza élét?

Leírtam, és mondottam is, sok helyen,
s ebben makacs vagyok és konok:
mindegy, hogy fekete-e a bárány,
milyen nyelven béget, vagy beszél:
ha a farkas üvölt, vasvillát fogok,
és ahol a gyengébbeket bántják,
ahol erősen fúj a szembe szél,
ott van az én igazi helyem!

6 megjegyzés:

  1. Úgy tűnik, mintha az indulat szólna belőled....

    VálaszTörlés
  2. Ja, egyébként én is megértem.

    VálaszTörlés
  3. "Lassan itt lenne megint az ideje
    jól megfenni a kasza élét?"
    .....ja ja....nagyon tetszik ez az írásod.

    VálaszTörlés
  4. Hosszú, kemény időszaknak nézünk elé, sok türelemre lesz még szükség úgy gondolom... :((
    Persze azért jó, ha van kaszád ;))

    VálaszTörlés
  5. Van. Forgatni is tudom, ha kell.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.