2010. november 9., kedd

Éles eszű tökfilkó


Néha hallom, hogy "smart"*  vagyok,
és van intuícióm,
hogy vág az agyam, és kapcsolok,
van motívációm.

De néha, tudom, hogy hülye vagyok,
és buta, mint a tök.
Háromig számolni sem tudok,
és mindenki rajtam röhög.

Csak állok bambán és pislogok,
mint szamár a hegyen,
és bárhogyan is számolok,
végül rosszul helyezkedem.

Ha egy lánynak szemébe porszem kerül,
és könnyezve pislog ő,
csak nézek reá tétlenül,
mert nincs nálam zsebkendő.

Hiába tanultam éveket,
többféle tudományt,
írtam csavaros verseket,
bűvöltem sok leányt,

ha néhanapján megszólalok,
olyan, mint disznó röfög,
s, ha a porcelán boltba toppanok,
a kirakat is csörög.

És, ha néha valamit közbe vetek,
a társalgás megakad,
mindenki hőkölve rám mered,
"Hát téged szalajtottak?"

Átgázolok néha embereken,
mert olyan bárgyú vagyok,
hogy nem látom át, ami énnekem
oly kézenfekvő dolog,

az valakit érzékenységében sért,
vagy bőszít rám talán,
s csak állok, mint ökör az út közepén,
és bámulok bután.

Nem értem, huszadjára már,
mi is a baj velem,
hiába dörgölik orrom alá,
vagy mondják el kedvesen.

Én azt hiszem, már életem
így élem végig én,
"smart*" leszek és "dumb**" maradok
ezen a Földtekén.



*  smart : okos, ötletes, éles, csípős eszű, eleven, fürge észjárású
** dumb : buta, néma, hallgatag, tökfej

5 megjegyzés:

  1. "Ahány ember, annyiféle csodálatos világ.."
    Ez a szám, amit Csibi hozott nagyon jól illik a versedhez.

    VálaszTörlés
  2. Már megint kisebbségi érzésed van, pedig nem kéne.

    VálaszTörlés
  3. Na én ebbe nem gondoltam bele, csak leírtam.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.