2010. november 7., vasárnap

Akkor most gonosz vagyok?


Sok mindennek neveztek már életem során.
Hívtak úgy, hogy: "kisfiam", "te átok kölök" és "édesapám".
Egy kifejezéssel eddig engem senki soha nem vert:
nem mondta rám senki még: íme egy gonosz ember.

Nem hiszem, hogy nem hibáztam életem során.
Tudom, hogy már bánthattam meg másokat, talán;
még akarattal is tehettem, vagy mondtam olyat,
mi visszanézve nem volt nagyon nemes gondolat.

De azt gondolom, hogy magamról bátran mondhatom,
hogy az élet és a gonosz nálam külön fogalom.
Hogy szándékosan kárt tegyek, vagy bántsak valakit,
ahhoz az kell, hogyha ő reám acsarkodik,

és el nem bírok vele másképp: szép szóval csupán,
védenem kell magamat, hát vágnom őt kupán;
és hogyha egyszer akad majd, ki énbelém kötne,
nem kell félni, leküldöm a jó anyaföldre!

26 megjegyzés:

  1. milyen GONOSZ írás....ki írta ezt?..:))))

    VálaszTörlés
  2. Áh, dehogy... (a címre válaszolva)

    VálaszTörlés
  3. Az élet, meg egy multiply látogató segítségével készült.
    Ja meg szükséges volt az ellenem irányuló romboló hatás...

    VálaszTörlés
  4. Tényleg jó kis vers lett. Végülis a versírás egyfajta érzelmi kitárulkozás, valaminek a hatására indul be. Most ez tényleg "betalált" Nálad.
    De ne vedd szívedre a dolgot. Ugye tudod, mit jelent a neve?
    Gondolom, nem hiába vette fel azt.

    VálaszTörlés
  5. Igen, és én azt is tudom, hogy milyen számítógépes játékot játszik (játszott) legszívesebben :-) Onnan a név.

    VálaszTörlés
  6. de az "orgyilkos" az nem tán?...:))

    VálaszTörlés
  7. :-D
    Nem. Az kifejezetten a meghökkentés szándékával készült. Ihletője Robin Hobb fantasyja volt, ami még elolvasásra vár (már jó ideje, mert itt chatelek és verset írok, meg filmeket nézek, ahelyett,hogy olvasnék zenehallgatás mellett - az utobbi persze az előbbiekkel párhuzamosan is megy), és ami "Az orgyilkos tanítványa" címet viseli; és hogy a körmondatom még hosszabbra nyúlhasson, hozzá teszem, hogy korábbi - szintén fantasy - regényekben szereplő, valamint számítógépes játékokból látott - az én gépemen azok sajnos nem futnak - karakterek jellemvonásaiból próbáltam meg "életre gyúrni" a figurát.
    Na most próbáld meg hangosan, egy lélegzetre végigmondani a fenti mondatot. Ki ne felejtsd az idéző jeleket! :)

    VálaszTörlés
  8. :))) lehetetlen :)))
    Nem voltam itt, bántottak?
    A gyerekeimnek szoktam mondani, ha bántottak megyek a lavorral...Rejtő után szabadon.

    VálaszTörlés
  9. freeman-> Gordon Freeman->Half-Life játék
    Jelentése: "Szabad ember", Eredetileg a Dűne (Herbert Frank, majd fia folytatta és fejezte be az író halála után az azt hiszem immár 9 kötetesre duzzadt regényfolyamot) scifi trilógiában szereplő nép neve volt. Igen sok áttételre ad alkalmat egy ilyen név használata.
    A másik, a regisztrált nevének elején lévő betűsorozat a Zeusz és Héra gyermekének, a háború istenének a neve, aki Pallasz Athénével ellentétben nem a bölcsen vezetett és ezért nem a győzedelmes és igazságos háború, éds a becsületes küzdelem istene volt, hanem az értelmetlen vérontás és kegyetlen öldöklés megtestesítője. A név végén szereplő számsor pedig - valahogyan az az érzésem - Neked is ismerős: 6699. Ha véletlenül nem lenne az - kétlem - szívesen kisegítenek - esetleg a versem címével kapcsolatban is.
    Jaj ezt Mirjamnak :) addig gépeltem, mire már ketten is közbeékelődtek, ennek persze csak örülök.

    VálaszTörlés
  10. Máshol...
    Csak itt reagáljuk le :D
    Mert én egy mimóza lélek vagyok ám!

    VálaszTörlés
  11. egyszer előkapja a pajszert...:))))

    VálaszTörlés
  12. Nagyon komolyan vetted! :-)
    Írj még egy verset, Én Joe a gonosz címmel, aztán hagyd a fenébe :p
    Én nem ismerem Marsot, de ennyire ne legyen rád hatással.

    VálaszTörlés
  13. Az Ellopott futár volt az első Rejtő könyv, amit olvastam.
    Arra már nem emléxem, hogy tetszett-e, de utána elolvastam az összeset, ami fellelhető volt tőle :-)))))

    VálaszTörlés
  14. Én, ha jól emléxem, a Szőke ciklon-nal kezdtem (Rejtőt :-D ).

    VálaszTörlés
  15. Az se rossz!
    Nekem a Néma revolverek városa a kedvencem. Hatalmas poénok vannak benne :-)))))

    VálaszTörlés
  16. "– Uram! A késemért jöttem!

    – Hol hagyta?

    – Valami matrózban.

    – Milyen kés volt?

    – Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta?

    – Várjunk... Csak lassan, kérem... Milyen volt a nyele?

    – Kagyló.

    – Hány részből?

    – Egy darabból készült.

    – Akkor nincs baj. Megvan a kés!

    – Hol?

    – A hátamban.

    – Köszönöm..."
    Én itt ... :))

    VálaszTörlés
  17. – Boisson vagyok – felelte Gorcsevnek a hentes. – Önt hogy hívják?
    Gorcsev nem szerette az ilyen kérdéseket.
    – Nevem Tintoretto – felelte szokás szerint nyomban és ostobán.
    – Hm... mintha már hallottam volna magáról.
    – Festő vagyok.
    – Igen, emlékszem! Honnan is való ön?
    – Cinquecentóból.
    – Az valahol Savoiában van?
    – Kis község. Avignon és Toulon között.
    – Tudom... tudom... egy rokonom lakott ott... illetve a közelben... Van ott egy hasonló helység, nem?
    – De igen. Quattrocento.
    – Igen, olyasmi. Rendezőpályaudvara van. Itt élt egy rokonom, sovány ember, írnok volt.
    – Aha! Ismerem!! A Petrarca?
    – B–vel kezdődik a neve...
    – Botticelli.
    – Azt hiszem...
    – Persze! Sandro Botticelli! Mit csinál most az öreg?
    – Tajtékpipákat...
    – Ő az! Jó barátom!
    – Itt jó lesz, kedves Tintoretto úr... közel vagyunk az ablakhoz. Mi a tisztelt keresztneve?
    – Kázmér – felelte Gorcsev.
    – Szép név. Tintoretto Kázmér. És miféle mestersége is van?
    – Szimbolista vagyok.
    – Igazán? Zenél is? Én sajnos nem játszom semmiféle hangszeren.
    – Sajnálhatja. A szimbolizmus igen finom muzsika.
    – Magával hozta az izét... a szimbolát?
    – Itt van a kis dobozban... Hosszú hangszer. Három darabból rakom össze.
    – Miért áll ezen a dobozon, hogy Gorcsev?
    – Ez az álnevem... Az ön unokaöccse sem volt született Botticelli.
    – Nem. Úgy hiszem, Brazsiknak hívták. Elzászból ment délre.
    – Tudom. Erről sokat mesélt. Említette azt is, hogy önök valamikor gyermekek voltak.
    – Igen? Érdekes, csakugyan így volt.

    Ezt akkor találtam amikor kerestem a megfelelő részt...most is kuncogok :))

    VálaszTörlés
  18. Eszméletlen jó!
    Asszem előveszek egy Rejtőt :-)))))

    VálaszTörlés
  19. Én már kerestem egy tucatot, mert ami itthon volt, rég elrongyolódott :)

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.