2010. november 6., szombat

Vágyak


Az eget meghódítani kívántam,
de űrhajóssá, sajnos, sehogy sem lehettem.
A Földgolyó belsejébe vágytam,
hogy az elveszett világot újra felfedezzem.

A kövek beszédét hallgatni tanultam,
ha már az emberek nyelvét meg nem értettem.
Hogy álmaimtól végre megszabadultam,
a puszta létbe vetve álltam elveszetten.

Hogy felnőtté váljak, arra vágytam:
tudjam és értsem a felnőtt-lét titkait,
s, hogy fél évszázad nyújtózik utánam,
most visszavágyom a kamaszkor tiszta álmait.

6 megjegyzés:

  1. Mindenki így volt (van) ezzel, de csak egy-két embernek sikerül.

    VálaszTörlés
  2. De ez, ugye nem jelenti azt, hogy nem lehet újra megfogalmazni, a másik fele pedig
    nem jelentheti, hogy Vörösmartynak igaza van:

    "Ne nézz, ne nézz hát vágyaid távolába:
    Egész világ nem a mi birtokunk;
    Amennyit a szív felfoghat magába,
    Sajátunknak csak annyit mondhatunk.
    "

    Nem lehet neki igaza. Hogy (ismét) Laczkó Gézát idézzem:

    "Nyakig a szarban ülni és fejjel az eget verni. Talán ez az emberi sors."

    VálaszTörlés
  3. "Hogy felnőtté váljak, arra vágytam:
    tudjam és értsem a felnőtt-lét titkait,
    s, hogy fél évszázad nyújtózik utánam,
    most visszavágyom a kamaszkor tiszta álmait."

    Hogy újra kezdjem ugyanezt!??? Na nem!! :))

    VálaszTörlés
  4. :-)
    Mindenben nem érthetünk egyet :-)

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.