2010. november 23., kedd

Mikulásvárás


Ma estére nem jön hozzád el a Télapó.
Nem lesz kis cipődben dió, cukor, mogyoró.
Jövőre, hogyha nagyobb, és jobb is leszel,
talán eljön hozzád is, és veled énekel.

Lehet, hogy a szánja törött, vagy ő is beteg,
nem találta meg az utat, nagyok a hegyek.
Nincs elég hó kint az utcán, nem csúszik a szán,
északon, fenn Finnországban hófúvás van tán.

Ne haragudj reá kincsem, hiszen jót akar,
nem tud mindenkihez menni, ahol nagy a baj.
Most, hogy az este eljött, keresek még fát,
hogy fürdéshez befűtsem a kicsi kályhát.

Fürdés után bebújunk majd a dunyha alá,
Mesélek a Mikulásról, még majd jó soká,
amíg el nem alszol végül te is csendesen,
hogy a két almát cipődbe mégis betegyem.


36 megjegyzés:

  1. Hú, ez nagyon tetszik! Visszavonom a valamikori kijelentésemet hogy nem illik hozzád a télapós vers.Jó-jó, ez nem is olyan csípőrengetős Miki-ről szólt! Jó volt olvasni ezt a kis versikét! Köszönöm.

    VálaszTörlés
  2. Én is, én is, na mondok kicsi verset.
    43- as kiscipőcském kinn lesz az ablakba,
    Érdekel, hogy mi lesz benne, folyadék alakba.
    Mellesleg dolgozom:-((((

    VálaszTörlés
  3. Macskák járnak felétek? Akkor van egy tippem, csak hagyd nyitva a külső ablakot :-)

    VálaszTörlés
  4. Mellesleg dolgozom:-((((

    Talán,... Télapó leszel??:))))

    VálaszTörlés
  5. Hát inkább krampusz:-))))))))

    VálaszTörlés
  6. Valamikor így tanultam a dunnát.
    Mikor Karácsony-tájt nagyanyámnál vendégeskedtem, csak a konyhában fűtöttek, téglát melegítettek a spardhelten, hogy bemelegedjen a dunyha a földes "padlójú" szobában, mire lefekszünk. Baromi hideg volt a szobában, nem jött be meleg a konyhából, de a tégla jól bemelegítette az ágyat, mindig csak attól féltem, megégeti a lábamat.

    VálaszTörlés
  7. nem ismertem ezt a szót (röhejes)...azóta megnéztem (gugli)..egy takaróféle.

    VálaszTörlés
  8. Takaróféle ami libatollal vagy kacsa tollal van töltve.:)) És a mai "paplany" meg se közelíti a meleget ami alatta van:)))

    VálaszTörlés
  9. Látod mennyi melegség van benned?
    Ezt tényleg te írtad? Nagyon jó lett.:))))))

    VálaszTörlés
  10. Nem téglát melegitettek, hanem "sindőt", az az tetőcserepet. Én még laktam földes szobában, (Bozzai kicsi vasi falucska, kb 250 lakosú), aztán volt kemence, ahol kenyeret sütöttek, tűzhely (sparhelt). A földes szobákat nyáron marhatrágyalével áztatták be, úgy egy kicsit keményebb lett, de tűsarkúval akkor sem lehetett benne közlekedni. És a bevetet ágyak, mikor le voltak takarva pokroccal, azt partvisnyéllel olyan szép egyenesre magcsinálta szegény nagyanyám, hogy még a bogár is elcsuszott rajta. Valahol olvastam a "falvédőkről". Nekünk olyan volt, egyre emlékszem, hogy " sütni, főzni nem nehéz, ha van hozzá elég pénz" A szobákban nem igazán fűtöttek, csak este kinyitották a konyha ajtót, és úgy ment be a meleg. A tűzhelyen nagy fazékban mindig forrt a viz....Hú, de jó visszagondolni ezekre az időkre...

    VálaszTörlés
  11. Bocsi nem pokroccal teritették le az ágyat, hanem un. ágyterítővel, és természetessen nem matrac, hanem zsalmazsák volt a fekhelyen.

    VálaszTörlés
  12. Az egy más, emberségesebb világ volt.

    VálaszTörlés
  13. Stimmel minden. Én elég kis fiúcska voltam abban az időben, de az én nagyanyámnál is ilyen volt minden. A falvédő szövegére már nem emlékszem, mert én csak nyaralni, meg telelni voltam ott, és régen is volt (persze nem olyan "nagyon" régen, pár évtizede, még nincs fél évszázada :-) )
    Illetve én kemencére nem emlékszem, hogy lett volna.
    De egy disznóvágás hajnala határozottan rémlik :-)

    VálaszTörlés
  14. Én is úgyemlékszem, talán a "tollfosztók" hangulata is hiányzik, ahol sok történetet hallottam, meg sok szép éneket..

    VálaszTörlés
  15. Falusi jány lévén,vót belüle részem:)))))

    VálaszTörlés
  16. Ha hallanátok, hogy én milyen frankón tudok vasi tájszólásban értekezni. Bexarás:-)))))))))))

    VálaszTörlés
  17. Ha mán Vazs, akkó legyen megye!

    VálaszTörlés
  18. Unokatesóim mindig csúfoltak a pásti tájszólásom miatt. Ezen a környéken nincs különbség a nyílt és a zárt e között, ezért röhejes, ha egy budapesti "szögediesen" akar beszélni, mert nem tudja, melyik e-t kell ö-nek (illetve zárt e-nek) ejteni. De Sopron környékén is másként ejtik a két e-t, ők Fertőszentmiklóson csúfolkodtak velem.

    VálaszTörlés
  19. "Vazsmegye, Vazsvár, ott terem a legvár":-)))))))

    VálaszTörlés
  20. És mé mész Vazsvárra??? Szilvaé vagy szalmaé??:))))))

    VálaszTörlés
  21. Felénk nem gyüttök??? Erre is van tájszólás....

    VálaszTörlés
  22. Mennyünk felétek is szénaé????:)))))))

    VálaszTörlés
  23. Kéne vennyi, mer az a böszme kutya megette.

    VálaszTörlés
  24. Kóbászt vegyetek, azt jobban falja a kutya.

    VálaszTörlés
  25. Sonkát nem kap. Ha van, az nekünk kell.

    VálaszTörlés
  26. A kóbászt is megenné, biz a..

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.