2010. november 14., vasárnap

Eltévedve


Émelygek a boldogtalanságtól.
Szívem szorítja, és torkon ragad.
Gyógyulást hiába várnék mástól,
hogy ő oldja meg majd gondjaimat.

Éjszakánként felriaszt egy álom,
csak forgolódom hosszan, nyugtalan,
visszanézve éles fényben látom:
mit eddig éltem, mily haszontalan.

Egyszer régen utat tévesztettem
sűrű erdő kellős közepén.
Nincs, ki kézen fogva kivezessen,
visszafordulni már nincs remény.

Néhanapján elhiszem magamnak,
hogy más is jön az utamon velem:
körülöttem útitársak vannak,
de nem találom körükben helyem.

Jó lenne, ha elhihetném újra,
hogy ez a jó út, mi haza vezet,
visszanézvén ott a megtett útra
majd másként láthatnám az életet.

13 megjegyzés:

  1. Szépre sikeredett, de átüt rajta a mélabú.

    VálaszTörlés
  2. Kösz, ráadásul, miután megkaptam a magamét a virtuson, ennek a ritmusára is odafigyeltem, úgyhogy most már szótagszámok, sövid- hosszú hangzók is majdnem jól váltogatják egymást. Majdnem skandálni is lehet. Elég sokat küzdöttem vele bizonyos pontokon.
    Az első szó például nem tetszik. Eredetileg az volt, hogy "Rosszul vagyok", de ez nincs ritmusban. Az "émelygek" az ritmusban stimmel, de más (konkrétabb) a jelentése, ennyire nem kellene, hogy konkrét legyen.
    Nahát ehhez kellene érteni, de nem fogok.

    VálaszTörlés
  3. Szerintem is egyre jobbak.
    Írhatnál négysorosokat is.

    VálaszTörlés
  4. És írhatnál télapós verseket is. Na, mit szólsz?

    VálaszTörlés
  5. Télapó ittas, dagadt a mája,
    ég a cipője, bűzlik a szája...

    Nem ilyenre gondoltál, ugye?

    VálaszTörlés
  6. Ne legyél már ilyen illúzió romboló!

    VálaszTörlés
  7. Ok. Az előzőt úgysem én írtam, az egy réges-régi bökvers, ami még csúnyábban folytatódik. És akkor ehhez mit szólsz?

    Télapó eljött megint.
    A zsákban minden földi jó.
    Gazdagoknak számos kincs,
    szegénynek lyukas dió.

    VálaszTörlés
  8. Nem, ez nem a télapó. Másikat kérek.

    VálaszTörlés
  9. Pedig ezt is elég nehéz volt előcsiholni...

    Plázán, mikor átsietsz,
    száz Mikulás rád nevet,
    riszálják csípőjüket,
    ha közelít az Ünneped.

    VálaszTörlés
  10. Ezt csak idéztem. Én is úgy hallottam.

    VálaszTörlés
  11. Valami Mikuláshoz illőt, jó hangulatút, békességeset és örömtelit.
    Na?

    VálaszTörlés
  12. Én gonosz ember vagyok.
    Láthatja mind, aki jó.
    Ajándékot sem kapok:
    Nem lesz cipőmben dió.

    Bocs, de csak ilyenek jutnak eszembe Mikulásról.

    VálaszTörlés
  13. Bocsi, hogy ilyen nagy lett, nem tudom kisebbre venni és törölni sem. :(

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.